Motorsåg och handhållet

Kan detta vara möjligt?

30 inlägg 12270 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4303
pgo_jim skrev:hehe det tror jag nog ! :D får man fråga vilken modell av stihl 260 som är intressant?



Troligtvis 260 c-bw! handtagsvärme & snabbkedjespänning,mm! har aldrig provat snabbkedjespänning! har varit lite skeptisk till det!! men har hört att det funkar visst rätt bra!! men å andra sidan så tar det inte många sekunder att spänna som vanligt heller!! nyckeln har jag ändå alltid i benfickan!!

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4304 Jag tror inte du fått veta vad den där Dolmaren går för med tanke på beskrivningen du gav om tomgång etc.

Den är nog inte riktigt justerad....

260 är helt klart en bra såg.

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4305 Det är det som gör mig lite klyven!! alltså att jag inte fått se 5000s fulla potential!! :( men det är som sagt inte klart än!! å känner jag mig själv rätt så kan jag inte välja!! så troligtvis kommer det att stå både en ms260 och en ps5000 här hemma snart!! 😈 :lol:

   TS
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4309 hehe :D du får filma när du kör me den ny 260n sen! 😈

Användarvisningsbild
Mangelu  
#4313 Varför köper du inte det bästa på en gång... :wink: :D :D :D

/ Hva 346

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4314
Mangelu skrev:Varför köper du inte det bästa på en gång... :wink: :D :D :D

/ Hva 346



Jag hade faktiskt ingen aning att den var den bästa!!!...att jag inte tänkt på det förut!!! :? :lol: :lol: :lol: :lol: skulle väl vara en billig beg då!! bara för att konstatera att..........................................................................................................................................................................!!!!!! 😈 :lol: :lol:

   TS
Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4316 Även om stihl kommer med en uppföljare på 260n inom den närmaste framtiden så kommer jag nog att köpa en 260 ändå!! av samma anledning som KIPP köpte sin 372a!! alltså att dom ska sluta tillverkas!! dessutom är den ju RIKTIGT användbar!! 026/260 är ju en riktig klassiker i stihl´s historia!! 18år tror jag att modellen varit med :!: :!: :!: så det lär ju knappast vara nån dålig såg!! sen att avvibrering mm faktiskt kan behöva en uppdatering kan jag hålla med om!! inte för att jag kände några vibbar att tala om på den 260 jag provade,men ändå!! Jag har ju 360/361 nu,sen har jag en 660! och 066/660 är ju också en klassiker!! kallas "king of saw´s" i usa!! så en 661 vore ju inte fel!! :D tror jag vet en som köper en 661 när den kommer!! 😈 nån 460(77cc) har jag inte!!(också den en storsäljare i usa) och 460/461 vore ju också coolt att ha!! 460 är väl den såg som det är mest bråttom med! för den har dom nyligen slutat med!! :( till förmån för nya 441an,som jag egentligen anser är en ersättare till 440n!! så jag HOPPAS att det kommer en 461a!! :roll: men sunt förnuft(har man inte mycket av) & hål i plånboken sätter väl stopp för planerna!! :lol: fler sågar på önskelistan är bla: 050/051, 056magnum,076 mm! coola gamla "as" hehe!!

   TS
Avatar Fallback
peter399  
#4318 Anser nog ändå att i 50cc klassen så är det HVA som regerar med sin 346:a. 260:n är för gammal i jämförelse. Sen i 60cc klassen regerar Stihl med 361:an, i 70cc HVA med 372:an, 80cc Dolmar med PS7900, 90cc Stihl 660. Men det är som vanligt bara mina personliga åsikter :D

/Peter

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#4319 jag håller med dig Peter :)

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4320
peter399 skrev:Anser nog ändå att i 50cc klassen så är det HVA som regerar med sin 346:a. 260:n är för gammal i jämförelse. Sen i 60cc klassen regerar Stihl med 361:an, i 70cc HVA med 372:an, 80cc Dolmar med PS7900, 90cc Stihl 660. Men det är som vanligt bara mina personliga åsikter :D

/Peter


Håller med jag också!!.......men naturligtvis med små "funderingar"och ett litet undantag! :D det hela beror ju lite på vad man menar med "regera"!! jag menade att 260n trots alla år på nacken är med mycket bra i "matchen"!! i 50cc klassen så "regerar nog 346an försäljningsmässigt!(i sverige) men annars så "regerar"nog dolmar 5000 på dom flesta punkter enligt mig och killen som jag hugger med nu! han kör 346 & ms361! han lånade den ps5000 som jag lånat av en handlare en halv dag,så fick jag ta hans 346a!! han blev som mig,mycket "impad"! så snart kör vi nog båda ps5000 (på "vanlig" huggning) :lol: ms361an lovordar han nog till och med mer än mig!! hur det nu är möjligt!! :D för övrigt går vi båda och väntar på "ms261"! det är bara att hoppas att inte avgasregler ställer till med en besvikelse!!(vikt/effekt) :? "Regera" är för mig driftsäkerhet! inte om man måste rengöra filter 1 eller 3 ggr per dag!(som tar 30 sec). men smaken är som baken!! detta är mina åsikter!! det vore kul om fler kom med synpunkter!! gärna verklighets upplevda sådana!! om sågar dom verkligen satt på prov under en längre period!! :D

morsning!!

   TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4321 346 är klassen under 5000.
Ska det va rätt så ska 500 tampas med de sörre i samma cc o det gör den väl.
Tar hellre 5000 än en 357 om jag ska säga nåt så är de mer jämförbara än 346/5000.

Användarvisningsbild
Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4322
Mange skrev:346 är klassen under 5000.
Ska det va rätt så ska 500 tampas med de sörre i samma cc o det gör den väl.
Tar hellre 5000 än en 357 om jag ska säga nåt så är de mer jämförbara än 346/5000.



ska vi vara "hårfina" så har väl ps5000 ingen mer att tampas med mer än ms260 kubikmässigt!! hur den står sig mot 357an har jag ingen aning om,men jag kan utan tvekan säga att 361an klår den inte!! men det skiljer ju ca 0.5kg & 8-9cc också!!..........kan ju passa på att nämna att jag för ett par timmar sedan blev ägare tilll en sprillans ps5000! :lol: så nu får den upp till bevis!! går som en raket gör den! sen får vi se hur det är med hållbarheten!!

   TS
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#4323 jaha då får man väl säga grattis då huggarn :)
skulle man kunna få ta sig en tur norr över och provköra månne 😈

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4324 Jag tror nog du blir nöjd!

:D :wink:

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4326 grattis till din dolmar:D

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).