Motorsåg och handhållet

Husqvarna 340 smörjning nållager

4 inlägg 233 visningar Svara, dela mm...  
Husqvarna

Husqvarna 340 smörjning nållager

kentcl  
#915147Hej
hur gör jag för att smörja alternativt byta nållagret? Det är ju inte åtkomligt utan att ta isär bromsenheten. Är den skruvad i vevaxeln och vad använder jag då som mothåll? Det enda jag kan tänka mig är en skruvmejsel genom tändstiftshålet och det lockar inte.
Kent

TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 340 smörjning nållager

anersimyra  
kentcl skrev:Hej
hur gör jag för att smörja alternativt byta nållagret? Det är ju inte åtkomligt utan att ta isär bromsenheten. Är den skruvad i vevaxeln och vad använder jag då som mothåll? Det enda jag kan tänka mig är en skruvmejsel genom tändstiftshålet och det lockar inte.
Kent

Du får slå loss kopplingsbackarna och det borde finnas en anvisning i backarna där dornet ska anbringas. Alternativt kan du peta ner startsnöret genom tändstiftshålet som kolvstopp och lossa backarna och då lämpligen med en mutterknack som ska rotera motsols.

kentcl  
#915297Det var inte så svårt. Startsnöre i tändstiftshålet och drivdorn + hammare så lossnade den nästan direkt. 😉

TS
Användarvisningsbild

anersimyra  
kentcl skrev:Det var inte så svårt. Startsnöre i tändstiftshålet och drivdorn + hammare så lossnade den nästan direkt. 😉

🙂💪 det brukar dock fungera utmärkt utan någon form av kolvstopp.

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).