Motorsåg och handhållet

Jonsered 2050, vad är felet?

4 inlägg 203 visningar 3 följer Svara, dela mm...  
Husqvarna
Användarvisningsbild

Jonsered 2050, vad är felet?

Bossman  
#912465Jonsered 2050 som farsan köpte för ca 1 år sedan vet inget mer än det. Byt bensin slang, kollat tankluftingen, membran är inget fel på, insugspackning sitter rätt, använder alkylat 2 t nästintill ny, har fin tändning, bra komp och har ingen så kallad "spark arrestor screen" (vad det nu heter på svenska). Har ingen aning vad felet kan vara, tänder inte ens till på startgas. Söker då hjälp här.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2050, vad är felet?

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#912471Hej, har du kollat om kilen på svänghjulet är hel, blir tändstiftet blött när du prov startar.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2050, vad är felet?

Odalbonden  
#912491Kolla så inte nål ventilen är fast i öppet läge.Så var det på en av mina 550 xp.Var inte ens nära att den skulle starta! Startade direkt,och går som ett skott efter jag bytt nål,fjäder,lyftarm.

Användarvisningsbild

Re: Jonsered 2050, vad är felet?

Williamm  
#912513
Bossman skrev:Jonsered 2050 som farsan köpte för ca 1 år sedan vet inget mer än det. Byt bensin slang, kollat tankluftingen, membran är inget fel på, insugspackning sitter rätt, använder alkylat 2 t nästintill ny, har fin tändning, bra komp och har ingen så kallad "spark arrestor screen" (vad det nu heter på svenska). Har ingen aning vad felet kan vara, tänder inte ens till på startgas. Söker då hjälp här.


Du skulle kunna ha en stor läcka i vevhuset, troligast packbox.
Då får du ingen komp i vevhuset när kolven åka ner och då trycks ingen bränsleblandnin upp i cylindern änns med startgas.
Det är dock ganska ovanligt.

 Besvara 
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).