Motorsåg och handhållet

Jag gör något fel,men vad kedjeslip

8 inlägg 2405 visningar 2 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Husqvarna

Jag gör något fel,men vad kedjeslip

Töre  
#908720När jag slipar en kedja 1,3 som ska vara 4,8 mm fil ,och kedjan är ny eller bara slipad lite .
Slipskivan är 4,8 mm så tar skivan i bakkant på ryttare ,det är som skivan är för bred ,slipen är Oregon 620-230
Tacksam för ider ,nått måste vara fel , Kedjan är Husqvarna ,jag har ju en skiva som är typ 3,3 som jag har till kedjor som ska vara 4mm fil . Är det meningen jag ska ha den till dom som ska ha fil 4,8 ,med ?

TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Jag gör något fel,men vad kedjeslip

JensSkoog  
#908722Beror ju på vinkelen på skivan i maskinen, men jag använder skivor so.m är 3,2 och 3,8 mm.

Användarvisningsbild

anersimyra  
1775412666_img_4705.jpg
Inställt stötvinkel på maskinen ska inte vara densamma som anges på kartongen.

Töre  
#908742ja har 55 grader , var har du köpt skivan ,3,8mm hittar inte nån som säljer den

TS
Användarvisningsbild

JensSkoog  
Töre skrev:ja har 55 grader , var har du köpt skivan ,3,8mm hittar inte nån som säljer den

Stihl har 3,8 mm skivor, som jag använder på min USG från dom.

Användarvisningsbild

anersimyra  
#908752Olika slipskivor till Oregon slipmaskin. 🙂👍

Användarvisningsbild

anersimyra  
#908754I övrigt använde jag samma skiva till 3/8 mini och 0.325 oavsett kedjemärke och den tjockaste skivan till stor 3/8 och 404.

Användarvisningsbild

anersimyra  
#908767🤔 nej, jag körde nog 0,325 och stor 3/8 med samma skiva och liten 3/8 med den tunnare skivan.

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Eco Log
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).