Motorsåg och handhållet

stihl kedjor

7 inlägg 2024 visningar 5 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Husqvarna

stihl kedjor

Töre  
#871081Har köpt en kedjeslip , Oregon hydrulisk ,vid kontroll Made in Kina , tycker den funkar bra ,men till min fråga ,på Husqvarna kedjorna ,på asken finns alla vinklar man behöver veta ,men på Stihl är det väldigt bristfälligt .Försöker hitta tabeller på nätet där alla vinklar är med men nej .
Letar just nu efter vinklarna på kedjorna till min 201 63ps 44.
Nån som har tabell till Stihl kedjor

TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: stihl kedjor

Arjo  
#871221Jeg sliper kjedene på 30 grader. Det fungerer bra. Men litt usikker på hva som er helt riktig, men vil tro 25-30 grader.

Töre  
Arjo skrev:Jeg sliper kjedene på 30 grader. Det fungerer bra. Men litt usikker på hva som er helt riktig, men vil tro 25-30 grader.

Dom andra vinklarna tänker ja på ,lutningen på slipskivan ,ja brukar ha 55 grader , och lutningen på tanden som jag brukar ha 10 grader .

TS
Användarvisningsbild

Raggarö  
#871583Det blir ett tvådelat svar:

https://www.stihlusa.com/WebContent/CMS ... cation.pdf

https://www.chainsawbars.co.uk/wp-conte ... n-info.pdf

Har inte lyckats hitta all info på ett ställe.....

Raggarö

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#871599Kontakt stihl Sverige.

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#871628Finns inget som är optimalt för alla sågar till alla brukare till alla arbetssätt till alla trädslag i alla temperaturer.

Användarvisningsbild

Nils_Nilsson  
#873333Jag har Stihl sågkedjeförpackningar med all info som jag förstår om frågeställningen fortfarande är aktuell.

Mvh

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Arevo
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).