sön 08 dec 2024, 08:48#864383Hej.
Jag drar en chansning på att det finns fler likasinnade på denna sida, som inte kan låta saker vara standard helt enkelt.
Jag funderar på om någon av er som gillar att modifiera era sågar provat att demontera plastbiten som sitter mellan förgasaren och insuget? Dess uppgift är ju att dela luftflödet mellan ren luft och den som är bränsleblandad.
Detta gäller alltså Stihl sågar med 2-MIX.
Mvh / Robert.
PS:
Jag ber vänligen om att slippa kommentera från de som vill upplysa att modifiering är dåligt/fel.
Motorsåg och handhållet
Modifiering av stihl 2-MIX
TS

sön 08 dec 2024, 09:30#864385
Det är inget som jag känner igen att någon skrivit om här på sfo..🙂 du blir troligen den första som jag gissar kommer att konstatera att det inte fungerar, men det är som sagt enbart en gissning..🙂👍
The_Goat skrev:Hej.
Jag drar en chansning på att det finns fler likasinnade på denna sida, som inte kan låta saker vara standard helt enkelt.
Jag funderar på om någon av er som gillar att modifiera era sågar provat att demontera plastbiten som sitter mellan förgasaren och insuget? Dess uppgift är ju att dela luftflödet mellan ren luft och den som är bränsleblandad.
Detta gäller alltså Stihl sågar med 2-MIX.
Mvh / Robert.
PS:
Jag ber vänligen om att slippa kommentera från de som vill upplysa att modifiering är dåligt/fel.
Det är inget som jag känner igen att någon skrivit om här på sfo..🙂 du blir troligen den första som jag gissar kommer att konstatera att det inte fungerar, men det är som sagt enbart en gissning..🙂👍
sön 08 dec 2024, 11:10#864391
Men det blir i vart fall spännande att se om ”Geten” får det att fungera..🙂
Williamm skrev:Den skulle nog starta men blir ganska så kraftlös.
Men det blir i vart fall spännande att se om ”Geten” får det att fungera..🙂
sön 08 dec 2024, 12:54#864403Låter som att det skulle kunna vara en reedventil. I så fall så kanske den startar utan men kommer att förlora kompression.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).