Motorsåg och handhållet

Startapparaten släpper

3 inlägg 463 visningar 3 följer Svara, dela mm...   

Startapparaten släpper

lundqvist.r  
#864311 En av sågarna jag kör är en Husqvarna 550XPG, fem-sex år gammal och inte körd jättemycket. Ett problem jag haft hela tiden är att startapparaten släpper efter några hack när jag ska dra igång sågen. Så det blir inte många varv den får på sig att tända. Själva startapparaten kan jag inte hitta några fel på. Någon som vet vad det kan handla om?

Senast redigerad av lundqvist.r lör 07 dec 2024, 20:22, redigerad totalt 1 gång.

TS
Husqvarna motorsågar

Re: Startapparaten släpper

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#864319 Nu har jag ingen nyare HQ men på mina lite äldre jonsered så har jag haft problem med att de fjädrande delarna kletat fast på grund av kåda och annat som dras in med kylluften. Tvätt med brakleen eller liknande och renblåsning med tryckluft funkade för mig.

Användarvisningsbild

Re: Startapparaten släpper

Odalbonden  
lundqvist.r skrev:En av sågarna jag kör är en Husqvarna 550XPG, fem-sex år gammal och inte körd jättemycket. Ett problem jag haft hela tiden är att startapparaten släpper efter några hack när jag ska dra in gång sågen. Så det blir inte många varv den får på sig att tända. Själva startapparaten kan jag inte hitta några fel på. Någon som vet vad det kan handla om?

Kan vara dom fjäderbelastade klorna på svänghjulet som felar.

Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).