Motorsåg och handhållet

lättdödad jonsered 2150

6 inlägg 3026 visningar Svara, dela mm...  
Husqvarna

lättdödad jonsered 2150

risarn  
#52301avverkar nu en gallring,men så fort sågen törnar emot nåt eller ställs ner några sek för sej själv igång så dör den

allt annat är bra soppa gnista luftfilter membram etc

tomgången normal,gissar på elfel alt glapp

när man ibland snubblar i riset så den far i backen lindrigt dör den med

gissningar någon ??

TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: lättdödad jonsered 2150

totte  
#52310Börja med att kolla stoppbrytaren och kabeln dit. Skulle kunna vara antingen fel i brytaren eller en skada på isoleringen på kabeln. Jag antar från din beskrivning att sågen går fullt normalt emellan stoppen och går med normal kraft.

risarn  
#52356stämmer totte

full kraft o normal gång förutom detta j-la aber

tack

TS
Användarvisningsbild

totte  
#52360Ja då så, förresten är det nån dekompventil på den, vet inte hur det är med den modellen. Såna kan ju också jäklas. Om inte så skulle jag som sagt sätta en slant på nåt som kortsluter, t ex kabeln kommit emot cylindern och fått isoleringen avgnagd.

Användarvisningsbild

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52371Hur länge går den innan den dör på tomgång?

Rusar den eller bluddrar eller nåt när den stannar?

Klurig o få igång efter eller bara io dra en gång i snöret så går den utan tvekan på gasen...

risarn  
#52374den dör direkt mange,utan bludder eller rus

som att stänga av den på stoppknappen

men jag tror problemet är löst nu

de båda kablarna för stopp ändamålet låg ju nersänkta i en grop endast en liten bit ifrån varann

just bredvid där man fyller på olja,så öser man på för mycke olja när man tankar de så

rinner det ner där och tillsammans med det spån som samlas där blir det en effektiv kortslutare

TS
 Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).