Motorsåg och handhållet

Reparation av STIHL MS241

1 inlägg 538 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Reparation av STIHL MS241

sorens  
#858028 Jag äger en STHIL MS241 årsmodell 2011 som nyligen börjad gå dåligt. Den råmade när man gasade och hade inte full effekt när man sågade. Tändstiftet indikerade att den fick för lite bensin (grått sot). Kalibrering enligt manualen slutade alltid med att sågen stannade. Lämnade in den till verkstad i Västerås. Dom bytte bränslefilter, membran i förgasaren och meddelade att sågen var fixad och klar. Jag konstaterade att ingen förbättring hade skett. Vände mej då till kunskapens källa 'internet'. Efter några timmars googlande tydde allt på att det var fel i solenoiden som reglerar bränslet på M-tronic motorer. Tydligen har man bytt färg på solenoiden där de senaste skall vara vita. Hittade en reservdel i Tyskland som kom efter en vecka och 573 kr med frakt. Bytte den och nu fungerar sågen som om den vore ny. Kanske någon annan som har nytta av denna min erfarenhet.
/Sören

TS
Husqvarna motorsågar
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Farma LF8 Tour
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).