Motorsåg och handhållet

Såga från lift

4 inlägg 983 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Såga från lift

tösa  
#847218 Hej.jag har lite svårt att få till sågningen från liften.skulle vara hemskt glad om någon kan beskriva rita eller något liknande.jag gör riktskäret bra och dom 2 öronen strax under brytmånen.sen insticket med sågen funkar bra tills jag ska gå snett neråt mot brytmånen men får det inte likadant på bägge sidorna.vad ska ja tänka på.alla tips mottages.sen fällskärtet tar jag också emot tips på🤗

TS
Husqvarna motorsågar

Re: Såga från lift

hfab  
#847227 Tydliggör gärna problemet.

Vad är det för lift?
Vad är det för öron du gör?
Vad är det DU kallar för riktskär, och hur avgör du att det är bra?
Varför gör du ett instick snett ner mot brytmånen?

Användarvisningsbild

Re: Såga från lift

Lindveden  
tösa skrev:Hej.jag har lite svårt att få till sågningen från liften.skulle vara hemskt glad om någon kan beskriva rita eller något liknande.jag gör riktskäret bra och dom 2 öronen strax under brytmånen.sen insticket med sågen funkar bra tills jag ska gå snett neråt mot brytmånen men får det inte likadant på bägge sidorna.vad ska ja tänka på.alla tips mottages.sen fällskärtet tar jag också emot tips på🤗

Skulle rekommendera att gå nån form av motorsågskurs tycker ja det låter som...

Användarvisningsbild

Re: Såga från lif

tösa  
#847232 Hej igen.Jag håller på med E kortet men ska ha provet snart för sist blåste det alldeles för mkt när jag var längst upp så kursen avbröts
.det är ett tag sedan nu så ville ha lite tips.jag gör den vanliga öppningen som en vanlig fällning från marken.under "gångjärnet ska det vara 1 öra på varje sida som en extra säkerhet.sen gör man ett instick högre upp och går snett neråt men ska stanna strax innan brytmånen.men eftersom man står i lift så är ju det rörligheten begränsad.kommer inte ner likadant på bägge sidorna.så kan man få lite tips?hur och vad ska jag tänka på? Fällskäret ska vara längre upp och sen det sista ska man ta bandsågen.där är ja med.det är bara hur jag ska få.de lika på sneskäret.

TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).