sön 28 apr 2024, 19:06#842435Jag kör med Rapsolja i sågar ,vedmaskin ,sågverk ,och kommer fortsätta med det för det funkar jättebra , "men" det skitar ner så blandat med kåda ,
motorsågen blir helt svart, har försökt med rödsprit och allt möjligt i regöringsväg,inget funkar .
Nån som har nått förslag .
Motorsåg och handhållet
Tvätta bort rapsolja

sön 28 apr 2024, 20:17#842441Finns ångtvättar att köpa, hur bra sedan dessa är ställer jag min frågande inför.
När jag gjorde tankrengöring användes 150 grader varm ånga, tankarna var rengjorda när det bara kom ånga ut ur avtappningsrören.
Brukade ta någon timme.
Annars klarar nog en Jenny hetvattentvätt att rengöra det mesta.
När jag gjorde tankrengöring användes 150 grader varm ånga, tankarna var rengjorda när det bara kom ånga ut ur avtappningsrören.
Brukade ta någon timme.
Annars klarar nog en Jenny hetvattentvätt att rengöra det mesta.
mån 29 apr 2024, 17:12#842510Jag kör också med rapsolja, och mina sågar blir också svarta av kåda. Men det går bort med T-Röd. 👍
Putsat 30s närmast i bild. Prövade annat, men det gav inget.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Putsat 30s närmast i bild. Prövade annat, men det gav inget.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Självvald väg i egen skog

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar