Motorsåg och handhållet

Sprucket vevhus på hq 550 xpg mk2

4 inlägg 743 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Sprucket vevhus på hq 550 xpg mk2

Ofelius  
1713923324_img_2161.jpeg
Ser att vevhuset har spruckit på 2 ställen på min hq 550 xpg mk2, går detta att reparera? Ett nytt skulle kosta 2800kr plus arbete.
En ny motorsåg kostar 9400kr.

TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Sprucket vevhus på hq 550 xpg mk2

anersimyra  
Ofelius skrev:
1713923324_img_2161.jpeg
Ser att vevhuset har spruckit på 2 ställen på min hq 550 xpg mk2, går detta att reparera? Ett nytt skulle kosta 2800kr plus arbete.

Jag har en mk2 som efter byte av tändspole inte vill gå, sågen startar men dör efter några sekunder och har enligt verkstan en defekt förgasare. Det enda som är defekt är dock verkstan och insugsgummit. Jag har köpt mig en ny Echo och tänker alltså sälja sågen som reservdelssåg. Finns intresse så kan du skriva ett pm..🙂👍

Användarvisningsbild

Rotvältaren  
anersimyra skrev:
Ofelius skrev:
1713923324_img_2161.jpeg

Jag har en mk2 som efter byte av tändspole inte vill gå, sågen startar men dör efter några sekunder och har enligt verkstan en defekt förgasare. Det enda som är defekt är dock verkstan och insugsgummit. Jag har köpt mig en ny Echo och tänker alltså sälja sågen som reservdelssåg. Finns intresse så kan du skriva ett pm..🙂👍

Lite off topic men kan vi förvänta oss en recension när du kört in dig på din nya Echo?

Användarvisningsbild

anersimyra  
Rotvältaren skrev:
anersimyra skrev:
Ofelius skrev:
1713923324_img_2161.jpeg

Lite off topic men kan vi förvänta oss en recension när du kört in dig på din nya Echo?

Recension kommer förstås..🙂

Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).