Motorsåg och handhållet

Stihl ms 200 beg, värt?

5 inlägg 955 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Stihl ms 200 beg, värt?

Fredde2  
#840517 Hej, är ny här. Jag har inte så mycket kunskap om motorsågar men behöver skaffa en. Den kommer användas sparsamt för tillfället med lite ved hugging och för att renovera syllen på en lada.

En begagnad stihl ms 200 från privatperson som är en mellanhand och vet I te hur sågen har brukats. Är det värt att chansa istället för att köpa en billig ny såg?

Känner att man vill hellre ha en okej såg med lite driv I så man inte blir besviken för att ha köpt en ny som är för klen.

Tacksam för lite svar från er som kan.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Stihl ms 200 beg, värt?

Bert1  
#840534 Du har ingen motorsågshandlare med verkstad i din närhet? Åk dit å kolla om dom har nått vettigt beg i såfall

Användarvisningsbild

Re: Stihl ms 200 beg, värt?

Williamm  
#840538
Bert1 skrev:Du har ingen motorsågshandlare med verkstad i din närhet? Åk dit å kolla om dom har nått vettigt beg i såfall

Varning.
Jag vet en åtf som sätter china 350 cylindrar i 346:or och säljer för 346pris.
200 är en bra såg. Men liten, inte lämplig för vedkapning mer än någon kubik om året. Men perfekt för bygge och gallring.

Användarvisningsbild

Re: Stihl ms 200 beg, värt?

Williamm  
#840541
Williamm skrev:
Bert1 skrev:Du har ingen motorsågshandlare med verkstad i din närhet? Åk dit å kolla om dom har nått vettigt beg i såfall

Varning.
Jag vet en åtf som sätter china 350 cylindrar i 346:or och säljer för 346pris.
200 är en bra såg. Men liten, inte lämplig för vedkapning mer än någon kubik om året. Men perfekt för bygge och gallring.


Jag menar inte att beg från åtf är dåligt, men det är bra att veta att inget är garanterat bara för att de är åtf.

Användarvisningsbild

Re: Stihl ms 200 beg, värt?

Fredde2  
#840549
Bert1 skrev:Du har ingen motorsågshandlare med verkstad i din närhet? Åk dit å kolla om dom har nått vettigt beg i såfall


Vi har en som jag ska höra med imorgon och se vad han har att erbjuda. I nuläget så blir det bara några kubik om året som är tänkt att användas till.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).