mån 25 mar 2024, 22:01#838207Hej, jag är ny här på forumet o står i det att jag ska investera i en ny motorsåg, jag har varit in på den lokala Husqvarna butiken o blev där rekommenderad att köpa en Husqvarna på kampanj för dryga 8000kr, vet inte vad modellen hette, men utifrån mitt behov o mina krav så tyckte jag att det kändes som mycket pengar. Till saken hör att jag är van att använda en Husqvarna 36, jag tror att den är tillverkad nångång under nittiotalet, jag önskar något likvärdigt och är inte jätte fixerad vid vad det blir för fabrikat så länge den nya är lika duglig som min gammla. Budget är 4000kr o tänkte att jag helt enkelt får vända mig till någon med erfarenhet. Tack på förhand
Motorsåg och handhållet
Köpråd motorsåg
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in
tis 26 mar 2024, 00:06#838214Låter väl som typ ett såg i 50cc storleken då
De är inte lätt när de är svårt
tis 26 mar 2024, 07:28#838221Med din budget och tilltänkta användningsområde så finns inget annat alternativ än begagnatmarknaden om du tänkt köpa husqvarna eller stihl, alternativt kan du hitta gott om kinatillverkade sågar i 50-60 cc klassen på nätet.
tis 26 mar 2024, 07:35#838222https://www.maskinklippet.se/skog/motor ... gKA8fD_BwE Den här ”Stigan” kan vara ett vettigt alternativ..🙂👍
tis 26 mar 2024, 08:00#838224
Kanske...
Eventuellt gå ner till typ 15-16 tum svärd om det bara ska användas till vedsågning o dyl. Men 18 tum kanske kan komma till användning av eventuella vindfällen
anersimyra skrev:https://www.maskinklippet.se/skog/motorsag-skarutrustning/motorsag/stiga-cs-755-motorsag?utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIl_KzraeRhQMVtItoCR2WrACcEAQYAyABEgKA8fD_BwE Den här ”Stigan” kan vara ett vettigt alternativ..🙂👍
Kanske...
Eventuellt gå ner till typ 15-16 tum svärd om det bara ska användas till vedsågning o dyl. Men 18 tum kanske kan komma till användning av eventuella vindfällen
tis 26 mar 2024, 08:17#838226Stigan torde ändå vara det säkraste köpet av kinatillverkade sågar (finns även under namnet Solo by alko m.fl ) 🙂
tis 26 mar 2024, 09:58#838233
Glöm 135:an såvida du inte nöjer dig med en såg som i praktiken kan liknas vid en leksak lämplig för den lilla trädgården..🙂
Leo1984 skrev:Hur står sig Husqvarna 135? Jag har ju varit fult nöjd med Husqvarna 36a som är 36cc
Glöm 135:an såvida du inte nöjer dig med en såg som i praktiken kan liknas vid en leksak lämplig för den lilla trädgården..🙂
tis 26 mar 2024, 11:41#838236Om det är lite grövre träd som blåser ner ska du nog inte ta för liten såg. Jag skulle inte ta något mindre än typ Stihl MS 201. Ska du ner i pris så är det väl att leta på blocket eller så.
Oberoende, nyfiken självverksam skogsägare som försöker förvalta fädernesarvets skog till nytta för både djur, växter och människor. Långsiktighet före snabba cash. Det finns inga enkla mallar som funkar i alla lägen.
tis 26 mar 2024, 16:10#838258HVA 135 är en leksak för de mindre jobben. Tänker du arbeta kontinuerligt, såga ved i timmar eller gallra hela dagar är den för klent byggd.
Längre svärd än 13 tum ska du bara glömma.
Försök hitta en bättre begagnad 550, den sågen klarar allt och lite till.
En Jonsered 2152 till rätt pris är nog heller inte fel.
Längre svärd än 13 tum ska du bara glömma.
Försök hitta en bättre begagnad 550, den sågen klarar allt och lite till.
En Jonsered 2152 till rätt pris är nog heller inte fel.
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar