Motorsåg och handhållet

Stihls frontbåge i plast!

6 inlägg 1157 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Stihls frontbåge i plast!

Odalbonden  
#831213 Kikat lite på Stihls sågar,främst då 261an.Noterade att den med värme hade metallhandtag med greppvänligt hölje.Ni som har plastvarianten,hur tycker ni det håller?Hesiterar mot alltför mycket plast!

TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Stihls frontbåge i plast!

Odalbonden  
#831531 Ingen som kan ge ett utlåtande?

TS

Nonkan  
#831539 Gäller du ett träd över eller kör över med traktorn går den sönder, annars behöver du inte vara orolig.

Just de scenarierna håller inte metallbygeln för heller i och för sig 🙂

Användarvisningsbild

Crille_  
#831540 Jag har både en Husqvarna 550 Mk2 och en Stihl 261, har tidigare bara kört Husqvarna men bestämde mig för att testa Stihl.
Först tyckte jag den var lite plastig men nu är det favoritsågen, funkar bra även med frontbågen i plast.

Användarvisningsbild

Odalbonden  
Nonkan skrev:Gäller du ett träd över eller kör över med traktorn går den sönder, annars behöver du inte vara orolig.

Just de scenarierna håller inte metallbygeln för heller i och för sig 🙂

Tänkte mest om plasten blir skör i kyla.Har -15 som köldgräns för skogsarbete, för egen del.

TS
Användarvisningsbild

Odalbonden  
#833631 Har nu provgasat en ny 261:a,tycker inte den har samma klipp som 550:in!

TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).