Motorsåg och handhållet

Fil och slip

5 inlägg 922 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Fil och slip

Victor9  
#828395 Jag vill få ut mer av min sliprobot och undrar vad ni tror gemene man kan tänkas betala för att få sina kedjor rengjorda och slipade i maskin?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Fil och slip

JensSkoog  
#828399 Jag slipar på en Stihl USG och tar 75 öre pr drivlänk plus 12,50 som "startup", plus moms.
Det ger 50 plus moms för en 13" kedja (56 drivlänker).

Användarvisningsbild

Re: Fil och slip

svampbob  
#828408
JensSkoog skrev:Jag slipar på en Stihl USG och tar 75 öre pr drivlänk plus 12,50 som "startup", plus moms.
Det ger 50 plus moms för en 13" kedja (56 drivlänker).


Tar du även ryttarna då? Det låter som ett trevligt pensionärer arbete.

Användarvisningsbild

Re: Fil och slip

JensSkoog  
#828411
svampbob skrev:
JensSkoog skrev:Jag slipar på en Stihl USG och tar 75 öre pr drivlänk plus 12,50 som "startup", plus moms.
Det ger 50 plus moms för en 13" kedja (56 drivlänker).


Tar du även ryttarna då? Det låter som ett trevligt pensionärer arbete.

Ja, det gör jag. Om det är slitna kedjor, så kör jag ryttarna i maskinen. Om de är
nyare och inte så slitna, bara använder jag ryttermall och ett drag med filen eller två.
Hinner med mellan sex och tio kedjor i timman så det är ingen guldgruva, men
mycket bättre än att ligga på sofflocket och dö långsamt 🤣
För jobbar i trädgårdar och med trädfälling blir timpenningen lite högare, men det
passar bra att slipa när vädret är dårligt och kvällarna mörka.

Användarvisningsbild

Re: Fil och slip

Victor9  
#828664 Tack för svar. Jag kör en semiautomatisk robot så jag tar en kedja inkl ryttare på några minuter. Torde ju vara gångbart för villaägare odl.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).