Motorsåg och handhållet

Olja alkylat?

8 inlägg 1065 visningar 1 följer Svara, dela mm...   

Olja alkylat?

forest.  
#825158 Är det nån som vet vad det är för olja i Aspens färdigblandade bränsle eller är det hemligt?

TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Olja alkylat?

Williamm  
#825161 Det är aspens egen olja, den finns att köpa löst. Jag tror den är nog JASO FC eller FD

Användarvisningsbild

anersimyra  
forest. skrev:Är det nån som vet vad det är för olja i Aspens färdigblandade bränsle eller är det hemligt?

Det framgår i säkerhetsdatabladet. Men likt övriga alkylatmärken så använder Aspen en askfri helsyntetolja som uppfyller alla de krav som ställs på en modern 2T olja..🙂👍

forest.  
Williamm skrev:Det är aspens egen olja, den finns att köpa löst. Jag tror den är nog JASO FC eller FD

Så det blir desamma som färdig blandad om man tar oljan och blandar med alkylat?

TS
Användarvisningsbild

anersimyra  
forest. skrev:
Williamm skrev:Det är aspens egen olja, den finns att köpa löst. Jag tror den är nog JASO FC eller FD

Så det blir desamma som färdig blandad om man tar oljan och blandar med alkylat?

Det blir detsamma, men det blir inte billigare att blanda själv..🤑🤑🤑

forest.  
anersimyra skrev:
forest. skrev:

Hur är E85 att använda istället?

TS
Användarvisningsbild

anersimyra  
forest. skrev:
anersimyra skrev:
forest. skrev:

Hur är E85 att använda istället?

Det finns de som påstår sig ha haft framgång med E85. Men tittar man på de videofilmer som visats i några trådar här på skogsforum så är det sannolikt ett önsketänkande..🙂

Användarvisningsbild

anersimyra  
#825186 Herr Thörner tycker att det funkar fint vilket det uppenbarligen inte gör..🤣. https://youtu.be/QSVtiRqxNP8?feature=shared

Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).