lör 25 nov 2023, 13:25#819596Är det någon som har sett/provat eller har någon åsikt om detta.
Har själv provat att handfila "square ground", med hyfsat resultat.
https://www.youtube.com/results?search_query=square+jig
Motorsåg och handhållet
Square ground slipning
TS

lör 25 nov 2023, 14:52#819603Jag funderade på att köpa en sådan jigg men avstod då priset är väl högt med tanke på att man helst även ska använda jiggen tillsammans med en oregonslip där städet kan tiltas 10 grader. Jag hade precis köpt en Jack/maxx slip från Skogma som visserligen har ett städ som kan skjutas åt endera hållet för att ställa in en vinkel mellan 0-15 grader. Hur denna vinkel ska erhållas i praktiken framgår dock inte av manualen då manualerna som tillhandahålls av Skogma inte gäller de maskiner som de säljer!!?? Squarejiggs egna uselt belysta instruktionsvideor och lite väl översiktliga PDF:er gör inte direkt köplusten större..🤑🤑🤔
lör 25 nov 2023, 20:31#819635En sq fil fungerar utmärkt, om man gör rätt. Skär som smör.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).