Motorsåg och handhållet

HJÄLP AKUT, motorsåg på nyare skoter???

8 inlägg 1541 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

HJÄLP AKUT, motorsåg på nyare skoter???

Nos_karl  
#818480 Hur kan man på smidigaste sätt skapa eller köpa fäste för en men helst två sågar på en Skidoo tundra 600 2023 146" sitter en Geile box bak på nu på cirka 50l men där man kan glömma o få ner nån såg då hålet är för liten för mina sågar 560xp/550xp samt 261c och 362c..? Så nu har jag ett jäkla problem för vill kunna få med mig 2 sågar helst o slippa ryggsäck. Yxa o kilar o såna grejer går ner i lådan men just sångarna, eller ska man bah köpa LINQ fästen och bygga nån egen box? Har nån eller några nå smarta idéer så bomba med bilder och tips så det är akut då jag ska till o avverka efter en 400Kv ledning nu i veckan men det är 70cm snö och vill undvika o bära prylarna i det 😤😤🤯🤯🙈



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: HJÄLP AKUT, motorsåg på nyare skoter???

JoTh  
#818484 Vet inte hur din skoter ser ut.
Men kanske ett alternativ kan vara att montera dit en typ Ekagårdslåda för ATV.
Eller deras motorsågsfästen tillsammans med den befintliga lådan du redan har.
https://www.ekagard.com/produktlista/

Annars kanske det går att tillverka något liknande själv, av 12mm plywood inspirerat av ovanstående som skulle passa bättre på just din skoter.

Användarvisningsbild

Re: HJÄLP AKUT, motorsåg på nyare skoter???

Bax  
#818524 Finns Tundra som 146”?
Jag föreslår att bulta fast fästen av plywood, typ de översta i länken här ovan, längst bak på sidorna av tunneln.

Användarvisningsbild

Re: HJÄLP AKUT, motorsåg på nyare skoter???

Nos_karl  
#818562 Fel av mig det är en 154 men lådan jag har bak nu måste bort om man ska kunna bygga något o förvara dunk o sågar i men den är löstagbar så det är fort gjort, beställde nyss en Ekagården "huggarlådan" och ska försöka bulta fast den i tunneln med vingmuttrar tänkte jag! Hoppas det funkar.. 🤔

   TS
Användarvisningsbild

Re: HJÄLP AKUT, motorsåg på nyare skoter???

toker72  
#818566 Jag byggde en låda i plywood med lock på så den inte blir snöfylld sen gjorde jag en holk så man sticka ner sågsvärdet där själva sågen hamnar ovanför lådan hela härligheten sitter fast med 4 Link fästen. Använder inte lådan till skogshuggning men brukar ha sågen med när jag tagit upp lite skoterleder och dylikt och funkar bra.

Användarvisningsbild

Re: HJÄLP AKUT, motorsåg på nyare skoter???

Nos_karl  
#818568 Beställt en låda nu, har 4 st linq fästen liggandes med så ska försöka fästa dom i ekagårdens "huggarlådan" 😀

   TS
Användarvisningsbild

Re: HJÄLP AKUT, motorsåg på nyare skoter???

Skålabergstomten  
#818569 Halloj
Lite sent nu kanske men ekagårdslådan finns i en variant där motorsågarna sitter parallellt istället.
https://kranman.com/produkt/motorsagslada-for-atv/

Avatar Fallback

Re: HJÄLP AKUT, motorsåg på nyare skoter???

JoTh  
#818591
Skålabergstomten skrev:Halloj
Lite sent nu kanske men ekagårdslådan finns i en variant där motorsågarna sitter parallellt istället.
https://kranman.com/produkt/motorsagslada-for-atv/


Kranmanlådan känns verkligen som en smart vidareutveckling från Ekagårdslådan som funnits länge.
Stör mig lite på att sågarna inte sitter parallellt, på min Ekagårdslåda på ATV'n.

Kul att utvecklingen går framåt 👍

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).