Motorsåg och handhållet

Elschema Husqvarna 550xpg Mark 2

8 inlägg 1034 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Elschema Husqvarna 550xpg Mark 2

Hulegård  
#810692 Finns det någon som har ett elschema för Husqvarna 550 xpg mark 2? Har handtagsvärme som krånglar. Blir varmt i bågen oavsett läge på strömbrytaren och gashandtaget blir inte varmt oavsett läge på strömbrytaren.

Mvh Christian



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Elschema Husqvarna 550xpg Mark 2

hva555  
#810695 Låter skumt. Har någon mekat med dem tidigare?

Användarvisningsbild

Re: Elschema Husqvarna 550xpg Mark 2

anersimyra  
#810728
Hulegård skrev:Finns det någon som har ett elschema för Husqvarna 550 xpg mark 2? Har handtagsvärme som krånglar. Blir varmt i bågen oavsett läge på strömbrytaren och gashandtaget blir inte varmt oavsett läge på strömbrytaren.

Mvh Christian

Sök på nätet så ska du se att du hittar ett schema. Jag minns inte exakt var jag själv hittade verkstadsmanualen men jag sökte på 550/verkstadsmanual..👍

Användarvisningsbild

Re: Elschema Husqvarna 550xpg Mark 2

anersimyra  
Användarvisningsbild

Re: Elschema Husqvarna 550xpg Mark 2

anersimyra  
#810731 Det finns dock versioner av verkstadshandboken där alla kablar är färglagda.

Användarvisningsbild

Re: Elschema Husqvarna 550xpg Mark 2

Joakim S  
#810734 Här.

Användarvisningsbild

Re: Elschema Husqvarna 550xpg Mark 2

anersimyra  
#810736 Har du inte bråttom att fixa sågen så har jag i varje fall en komplett strömbrytare liggande och den kan jag skicka mot portokostnaden om två veckor från och med i dag..👍

Användarvisningsbild

Re: Elschema Husqvarna 550xpg Mark 2

Hulegård  
#811475 Stort tack alla för hjälpen. Efter lite diverse mätningar med multimeter så upptäckte jag att en av kablarna som går ut från från bågen va kass så nu funkar det som det ska igen!!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).