Motorsåg och handhållet

262xp eller ?

27 inlägg 10704 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3557 Jag kan köpa fördigblandat uppe på macken....
95+olja vanlig tvåtakts soppa..

Men det gör jag inte.... :wink:

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3568 vilken mack har du som säljer de?? :S

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3585 Sten Ol's!

Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3588
Mange skrev:På 262 funkar det med bara permatex som cylinderpackning.
Har du den ändå nere så kan du ju rensa den riktigt o köra Alkylat efteråt.


Permatex.. Minns ngt svart,segt kladd som var svårt att fördela jämnt utan att kladda ned sig totalt. Fast det var moppetid och måånga år sedan. Kanske finns bättre sorter nu?

/Nisse

   TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3598 Nä...
Lika kladdigt!

:lol: 8)

Användarvisningsbild
Mangelu  
#4120 Har blivit grymt intresserad av den här modellen. Det är ju precis som du skriver nisse att vikt/effekt förhållandet är mycket gångbart. En näsvis fråga nisse. Vad fick du ge för din ? Vad ligger dom på ungefär ? Någon som vet på ett ungefär mellan vilka år dom fanns ?

Känns ju som ett vettigt altenativ om man ser till vad man får för pengarna. Tyvärr så verkar dom inte så lätt att få tag på.
Men du kanske har nån att sälja mange :wink:

Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4122 Har ingen aning var prisnivån bör ligga. Häruppe(norrland)är den, som alla större sågar, rätt ovanlig.Jag betalade 1600+frakt, vilket var för mycket när jag sett sågen på närmare håll.Den var från -1997.
Skitig o kantstött.Har inte ens provstartat den. Enda jag gjort är att lyfta ljuddämparen och titta in. Såg tursamt nog OK ut, så en mindre renovering blir det vid tillfälle.
Har någon delar till en 262 liggande, så är jag nog spekulant..

Läste en tysk test där 262 bromsat 4,9hk. Läser du tyska finns den nog på nätet.

/Nisse

   TS
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#4123 Jag är på jakt efter ny jag med ,,, saknar min :(
en riktig räser maskin !!
Jag har mail kontakt med killen som köpte min och den går visst fint säger han ,,, perkele ,, skulle aldrig gjort mig av med den !!!!

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4164 Jag är sugen på dessa delar om du kan skilja dig från dem.

8)

Användarvisningsbild
Mangelu  
#4165 Du har ingen 262:a som ligger och samlar damm Mange ? Och som du är sugen på att sälja ?

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#4177 Nepp.... :cry:

Har en i delar men söker blocket till den.... O lite kåpor..

Sålde dumt nog en för ett par år sen, det har jag ångrat många ggr...

Avatar Fallback
peter399  
#4308 Kan bara instämma i att 262:an är en drömmaskin. Hittade jag en till
skulle jag köpa den direkt. Det måste vara en av de bästa sågar husqvarna gjort, i klass med 372:an. Bättre effekt och vikt än den nyare 362:an. Helt klart den överlägset bästa såg jag haft/provat. Tror aldrig att den har stannnat på tomgång så länge jag har haft den, skulle säkert gå i 10 år utan att stanna om man satte en 5 kubiks tank med slang till den ;). Aldrig strulat, grym motor, grymma rengöringsintervall på filtret, grym värme, helt enkelt en GRYM såg ;) !
/Peter

Jo förrsten, ett strul hade jag, skruvarna till kåpan ville lossna så jag Loctite:ade dem.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).