Motorsåg och handhållet

Partner 523R Tyristor

3 inlägg 1575 visningar 2 följer Svara, dela mm...  
Husqvarna
Användarvisningsbild

Partner 523R Tyristor

Raggarö  
#800245Har börjat meka med ovanstående såg.

Har en liten undran: Efter att fiskat upp rester av en soppaslang + ett igenkleggat filter från tanken så märker jag att det går ytterligare en slang som verkar sitta fast i tanken någonstans - andra delen mynnar ut ovanför tanklocket.

Avluftning?

Edit: Kom på att det var en baggis att ta bort tanken, slangen går inte till någon ytterligare genomföring, ska försöka göra rent inuti tanken och se till att det inte är stopp i slangen. Tips på bra medel till tankrengöring?

Raggarö

TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Partner 523R Tyristor

jlhp  
#801121Kul att du också håller på med att få liv i en 523! Lägg gärna upp lite bilder på projektet och låt oss följa hur det går.

Jag köpte en skrotad skuren reservdelsdonator för ett par år sedan som nu äntligen börjar gå hyffsat, du kan nog hitta tråden här.

Har du sprängskiss och verkstadsmanual? Finns annars här: http://www.chainsawcollectors.se/phpbb3 ... 39432d6184

Annars kan du kontakta mig via PM så kan jag mejla dig mina filer.

Har nog tyvärr inte så mycket att bidra med när det gäller tankrengöring annat än att försöka skölja och svabba med diverse medel typ bensin, diesel, thinner mm.

Lycka till!

Användarvisningsbild

Re: Partner 523R Tyristor

Raggarö  
#801213Tanken är regjord.
Soppaslang/filter bytt.
Avluftning rengjord.
Membransats och tändstift bytta.

Sågen startar och går ett tag sedan dör den.....
Använt omkring 1 varv ut på L och H.

River förgasaren igen, trodde jag fått bort all gegga, men, men
Har fått igång en Stihl 036 och en Jonsered CS 2240, har en Stihl MS200 på verkstadsbordet nu, får återkomma till Partnern då andan faller på.

Raggarö

TS
 Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Nordfarm slirskydd
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).