Motorsåg och handhållet

Husqvarna liten plutt gått sönder

22 inlägg 1934 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Husqvarna liten plutt gått sönder

AndEri1  
#797575
1680005678_20230328_134102.jpg
Hallåj.

Motorsågen gick sönder idag i skogen. Mindre kul.

Det är den lilla grejen som man använder för att spänna kedjan med som gått av. Alltså den lilla grejen som sitter på skruven och rör sig och för svärdet framåt eller bakåt för att spänna kedjan.

Vad kan den tänkas heta? Närmsta jag kom var spännskruv. Finns satser där man köper en spännskruv och den lilla plutten följer med. Hittade dock inte till 240.

Så någon som har en liggande man kan få köpa eller kan hänvisa vart man kan köpa en liten plutt? 🤣



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna liten plutt gått sönder

Williamm  
#797576 Det ser ut att vara den "nya" 240. Då bör kedjespännare det finnas hos åtf.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna liten plutt gått sönder

AndEri1  
#797577 Har den lilla plutten ett namn som man kan söka efter?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna liten plutt gått sönder

Williamm  
#797580 Spännstycke Artikelnummer 530015826
Men det fick jag leta i sprängskiss för att hitta, ingen raketforskning precis.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna liten plutt gått sönder

AndEri1  
#797581 Tack så mycket. För oerfaren så är det kanske inte raketforskning men helt klart grekiska 😅😅

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna liten plutt gått sönder

Williamm  
#797582 Utan att veta vad den delen heter kan du går in till hva-handlare och köpa en ny för ca25spänn.
Jag gillar att hjälpa till, vill inte sitta här och sabotera för det återförsäljare som vi har...

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna liten plutt gått sönder

AndEri1  
#797584 Duly noted 👍

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna liten plutt gått sönder

anersimyra  
#797607 Säkert en leveranstid om ca tre veckor till det facila priset av 250 spänn..🤑🤑🤑

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna liten plutt gått sönder

AndEri1  
#797611 38sek plus frakt 35sek. Hoppas det inte tar 3v dock 😅

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna liten plutt gått sönder

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#797619 Svärdsspännarskruv och spännarmutter hette det förr innan det blev snäckväxlat.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna liten plutt gått sönder

Williamm  
#797622
anersimyra skrev:Säkert en leveranstid om ca tre veckor till det facila priset av 250 spänn..🤑🤑🤑

MK har den för 18kr.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna liten plutt gått sönder

AndEri1  
#797876 Jahapp. Spännstycke med art nr 5300158-26 passade inte alls tyvärr.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna liten plutt gått sönder

AndEri1  
#797878 Konstigt. Står att den ska passa min modell men går inte ens på spännskruven och det inte alls ut som den som gick sönder. Frågan är om föregående ägare tagit en spännskruv från annan modell som egentligen inte ska passa 240e...hmm

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna liten plutt gått sönder

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#797885 Har du sprängskiss?
Hur ser detta ut?
Inte alltid lätt att få till det ibland.
Då är det gott man kan gå in igen o lämna tillbaks grejerna. Kanske få hjälp o få rätg grejer med.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna liten plutt gått sönder

AndEri1  
#797887 Har en lokal handlare som kan ta hem åt mig men de lär beställa isf. Kollar runt lite och ser det spännstycke jah beställde skiljer sig från alla andra sidor med samma art nr. Dessutom ser den jag fick hem inte ut som på den jag beställde. Summa summarum, jävla krångel för sådan liten bit. Ska kolla i några andra affärer imlrrn se om de har hemma, om inte blir det till å beställa från annan sida igen...suck.

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).