Sture Andersson skrev: hur upplevde du att fila kedjan.
FredrikB skrev:Inget speciellt högavlönat arbete, men det kostar ju att köra lite röjsåg också.
Att gå och såga i eftersatta björkbestånd är riktigt kul!
Har gjort detsamma med min Stihl 201. Fast nu när man ser denna video så blir man faktiskt sugen på
en ännu mindre såg. Visst det går ju inte undan, men man får ju dock hem lite fin ved.
Sen är det ju en skön huggning för kroppen med många rörelsemoment och utan massa tung vikt att flytta runt på.
Tar ju hellre ett pass i skogen med liten såg och små stammar och solsken, än ett styrkepass på gymmet.
Tack för video och recension!
Nullan skrev:Jag är allt bra sugen. Har en Stihl 241 och har fingrat på en Stihl MS201. Men tvekade då skillnaden i vikt och balans inte är sååå stor.
Kan definitivt tänka mig en smäckrare och svagare såg än MS201.
Har en 12V minisåg jag använder en hel del till allt möjligt, Echon är ju ett kraftpaket i jämförelse.
Fredrik320 skrev:Hur känns vibrationerna efter en dag med sågen? Enligt manualen 4,5 / 4,6 m/s2, det låter lite högt och är mer än jag är van vid. Tycker även 3/8" lp vibrerar mer än 0.325 i trä så man är lite fundersam.
Hur känns det jmf med 261ans med 3,5 m/s2 Jens?
Fredrik320 skrev:Okej, jag brukar använda väldigt tunna handskar med motorsågen året runt. Tycker man blir trött i fingrar och händer samt klumpigt med ordentliga såghandskar jmf med tunna bilmekaniker handskar.
Niking skrev:Torbjörn Johnsen skrev:Vi kan ju lämna pajkastningen om batteri vers. bensin därhän i den här tråden.
Fast det är väl märkligt att det ska vara ok att diskutera bensin vs batteri, så fort det handlar om batterisågar, men tydligen förbjudet att diskutera det i en tråd om en liten bensinsåg...
/Niklas
Torbjörn Johnsen skrev:Vi kan ju lämna pajkastningen om batteri vers. bensin därhän i den här tråden.