Motorsåg och handhållet

Stihl 490C reservdelsfrågor

2 inlägg 559 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Stihl 490C reservdelsfrågor

pitch73  
#794991 Har två st stihl 490C varav den ena tappar drivningen ibland och har konstaterat att det beror på att röret rör på sig. När jag öppnade den är det en tydlig spricka så förstår att röret inte hålls fast.

1. Går delen med sprickan som låser fast röret att köpa lös? Vad kallas den?

Ena styret vibrerar loss och ser att det är lite gängpaj i muttern så tänkte byta den. Provade först att ta den från nästa såg men insåg snabbt att det var helt olika muttrar och skruvar. Den ena skruven hade dessutom både vänster och högergäng vilket tog ett par svordomar innan jag insåg. Dock smart eftersom den sitter kvar.

2. Finns det flera olika varianter på infästning (båda är 490C)? Eller köper man komplett paket med skruv/mutter och plasten som klämmer runt styret?

3. Har olika styren på dom. Ett rakt och ett böjt. Har köpt sågarna begagnade så vet ej varför. Är någon variant att föredrag vid körning? Kör nästan enbart sly med dessa.

Tips på sidor på nätet man kan beställa dessa delar ifrån?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Stihl 490C reservdelsfrågor

Alex Strömberg  
#794994 Allt går att köpa separat, kåpan så får du med kopplingstrumman också.

Skruvarna finns två olika varianter som man ser på klistermärket på startapp.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).