Motorsåg och handhållet

Fejk eller äkta?!

28 inlägg 2875 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fejk eller äkta?!

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#794680
Lindveden skrev:Va ute för samma typ av lurendrejeri för ca ett halvår sen. Va o fällde några träd åt en kund i hans trädgård och han sa att han hade skaffat sig en Stihl ms362,men problemet va att han hade varit o köpt ny kedja o luftfilter till en riktig ms362 o han frågade mig va det va som va felet. Nu va det ju så att ja har själv en riktig 362 så ja visade han den o den liknade inte alls den han hade så ja sa till han att han hade införskaffat sig en fejk modell av ms 362. Så därför passade varken kedja eller luftfilter

Trist när sånt händer. Tyvärr alltför vanligt.
Jag tycker det är värre att de säljs för tusenlappar när det skulle varit hundralappar..

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Fejk eller äkta?!

anersimyra  
#794681
Mange skrev:Vad är det ni inte fattar?
Att det sätts dekaler på nåt?
Jag tycker ni kan ta o fördjupa er lite mer i denna förkastliga handel innan ni uttalar er.
De säljs konteinervis såna här skitsåg till skummisar som säljer vidare och hamnar lite varstans dör de får dekaler o lådor som glimmar i okunnigas ögon.
Vaz skäller ni på mig för? Är det nåt i detta ni inte förstår så fråga hellre nåt vettigt.
Hade det funnits länkar till nån ansvarig eller lätt att hitta nån ansvarig så hade sågen krossats för länge sen, likt tusentals andra.
Detta är en byråkratisk djungel det läggs otroliga resurser på från de utsattas sida.

Ni vill inte annat än tjafsa.
O det tolereras! Var är de som skulle styra upp sånt här?
Trist utveckling på ett så bra forum.

Den ”trista utvecklingen” är ju att du konstant och konsekvent påstår att flera av oss rekommenderar dessa kopior så fort vi diskuterar sågar som tillverkats i kina. Du tycks ha väldigt svårt att skilja en recension från en direkt rekommendation, alternativt väljer du att ljuga för både dig själv och andra som inte tagit del av tidigare inlägg.

Användarvisningsbild

Re: Fejk eller äkta?!

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#794686 Jag tycker inte det är nåt att uppmuntra.
Tål du inte nån har en annan åsikt?
Att jag svarat ofta på sånt dravel är väl för det läggs upp sånt dravel.
Sånt här vinner ingen nåt på och särskilt inte du men allra mint forumet och dess läsare.

Användarvisningsbild

Re: Fejk eller äkta?!

anersimyra  
#794692
Mange skrev:Jag tycker inte det är nåt att uppmuntra.
Tål du inte nån har en annan åsikt?
Att jag svarat ofta på sånt dravel är väl för det läggs upp sånt dravel.
Sånt här vinner ingen nåt på och särskilt inte du men allra mint forumet och dess läsare.

Visa nu var i tråden någon har framfört annat än negativa kommentarer kring den såg som tråden handlar om. Ditt och forumets problem är snarare att du själv inte tolererar åsikter som på minsta vis avviker från dina egna, du efterlyser till och med censur av andras åsikter genom moderering..😆
Senast redigerad av anersimyra sön 05 mar 2023, 21:54, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Fejk eller äkta?!

Rotvältaren  
#794694
Mange skrev:Jag tycker inte det är nåt att uppmuntra.
Tål du inte nån har en annan åsikt?
Att jag svarat ofta på sånt dravel är väl för det läggs upp sånt dravel.
Sånt här vinner ingen nåt på och särskilt inte du men allra mint forumet och dess läsare.


Så allt som diskuteras i trådar som du inte gillar är dravel? Allt som diskuteras måste inte passa dig.
Det värsta är att när du bemöter det som diskuteras med att raljera och utan den minsta källhänvisning så är det bara du som står för dravlet, ingen annan.

Användarvisningsbild

Re: Fejk eller äkta?!

anersimyra  
#794695 Och nu bara kräver ju situationen att du Mange länkar till det inlägg i denna tråd som borde bli föremål för den moderering som du tveklöst efterlyser!!

Användarvisningsbild

Re: Fejk eller äkta?!

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#794803 Här är en KrafTWelle, stort sett samma skrot, bara annat namn.

Användarvisningsbild

Re: Fejk eller äkta?!

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#794804 Det är samma tillverkare, sålda conteinervis. Packade, dekaltrimmade och sålda vidare av skummissar.
Naturligtvis CE-Märkt och har säkert nån länk nånstans till nån fin sälj firma om man vill leta..

Användarvisningsbild

Re: Fejk eller äkta?!

anersimyra  
#794809 Och då kan förstås relevanta fakta kring CE märkning vara på sin plats. Att påstå att kinesiska förfalskade kopior är CE märkta utan vidare källhänvisning till faktan kring denna kinesiska CE märkning blir lika falskt som den förfalskade sågen. https://sv.wikipedia.org/wiki/CE-märkning

Användarvisningsbild

Re: Fejk eller äkta?!

anersimyra  
#794811
1678035679_a4fffb52-65ab-4fe6-bca3-a765ae279e8a.png
Länken funkar inte.

Användarvisningsbild

Re: Fejk eller äkta?!

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#794812 De kan skriva CE på vad de vill, den märkt Stihl har säker CE nånstans den med.
Det kopierat och skitsåg i vilket fall...

(Edit. CE märket syns tydligt på Stihl kopian i bilderna från trådskaparen.)
Senast redigerad av Mange sön 05 mar 2023, 20:09, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Fejk eller äkta?!

anersimyra  
#794816 Javisst, en förfalskning är förstås försedd med förfalskade dekaler för i annat fall vore det ingen förfalskning utan enbart en kopia.

Användarvisningsbild

Re: Fejk eller äkta?!

Rotvältaren  
#794822
anersimyra skrev:
1678035679_a4fffb52-65ab-4fe6-bca3-a765ae279e8a.png
Länken funkar inte.


Kanske länken är förfalskad? Testar igen:

https://sv.wikipedia.org/wiki/CE-m%C3%A4rkning

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).