Motorsåg och handhållet

Fejk eller äkta?!

28 inlägg 3453 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Fejk eller äkta?!

Svankila  
#794540
1677863523_46073ad8-4bb9-4e0a-9687-ba4eff081426.jpeg
Hej Gubbs!
Kan man se på bilderna om sågen, en Stihl MS441, är fejk eller äkta?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Fejk eller äkta?!

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#794542 Ser veldig fake ut

Användarvisningsbild

Re: Fejk eller äkta?!

Alex Strömberg  
#794547 De där är mega fake.

Användarvisningsbild

Re: Fejk eller äkta?!

anersimyra  
#794551 Äkta fejk när det är som sämst.. 🤣

Avatar Fallback

Re: Fejk eller äkta?!

tallen100  
#794558 Syns väl redan på första bilden startapparaten,
Bluff och båg,
Ingen stihlsåg 👎

Användarvisningsbild

Re: Fejk eller äkta?!

anersimyra  
#794569
tallen100 skrev:Syns väl redan på första bilden startapparaten,
Bluff och båg,
Ingen stihlsåg 👎

Men det är jävlar i mig en riktig BÅGSÅG.. 🤣

Avatar Fallback

Re: Fejk eller äkta?!

tallen100  
#794610
anersimyra skrev:
tallen100 skrev:Syns väl redan på första bilden startapparaten,
Bluff och båg,
Ingen stihlsåg 👎

Men det är jävlar i mig en riktig BÅGSÅG.. 🤣

såklart😂😂👌

Avatar Fallback

Re: Fejk eller äkta?!

Ingoberra  
#794637 Hur tänker fabriken egentligen? Det enda som är stihl likt är ju färgen å knappt det. Men hade man döpt den till stih så hade det ju inte varit en kopia

Användarvisningsbild

Re: Fejk eller äkta?!

Mattias_E  
#794642 Ligger ute på FB marketplace för 4000:- har jag för mig. Säljaren vill bara ha seriösa köpare....

Användarvisningsbild

Re: Fejk eller äkta?!

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#794643 Kina kopia. Lurendrejeri på hög nivå.
Anmäl.
Fabrik?
Det är ingen fabrik inblandad. De köps omärkta konteinervis genom en hög bulvaner och får klistermärke o låda in nån källare innan de skickas ut.

Hur var det nu med dessa kinakopior?
De var väl bra in nån annan tråd?

Användarvisningsbild

Re: Fejk eller äkta?!

anersimyra  
#794652
Mange skrev:Kina kopia. Lurendrejeri på hög nivå.
Anmäl.
Fabrik?
Det är ingen fabrik inblandad. De köps omärkta konteinervis genom en hög bulvaner och får klistermärke o låda in nån källare innan de skickas ut.

Hur var det nu med dessa kinakopior?
De var väl bra in nån annan tråd?

Det är väl klart som korvspad att tillverkningen skett i en fabriksmiljö. Och nu har du alla möjligheter i världen att länka till den tråd där det nämns hur bra detta kinabygge egentligen är, alternativt faller annars din ironiska slutkläm platt till backen. 😀

Användarvisningsbild

Re: Fejk eller äkta?!

Lindveden  
#794655 Va ute för samma typ av lurendrejeri för ca ett halvår sen. Va o fällde några träd åt en kund i hans trädgård och han sa att han hade skaffat sig en Stihl ms362,men problemet va att han hade varit o köpt ny kedja o luftfilter till en riktig ms362 o han frågade mig va det va som va felet. Nu va det ju så att ja har själv en riktig 362 så ja visade han den o den liknade inte alls den han hade så ja sa till han att han hade införskaffat sig en fejk modell av ms 362. Så därför passade varken kedja eller luftfilter

Användarvisningsbild

Re: Fejk eller äkta?!

Rotvältaren  
#794664
anersimyra skrev:
Mange skrev:Kina kopia. Lurendrejeri på hög nivå.
Anmäl.
Fabrik?
Det är ingen fabrik inblandad. De köps omärkta konteinervis genom en hög bulvaner och får klistermärke o låda in nån källare innan de skickas ut.

Hur var det nu med dessa kinakopior?
De var väl bra in nån annan tråd?

Det är väl klart som korvspad att tillverkningen skett i en fabriksmiljö. Och nu har du alla möjligheter i världen att länka till den tråd där det nämns hur bra detta kinabygge egentligen är, alternativt faller annars din ironiska slutkläm platt till backen. 😀


Det är raljerande plattityder och som vanligt ingen källkritik. Men hade du förväntat dig något annat anersimyra?

Användarvisningsbild

Re: Fejk eller äkta?!

anersimyra  
#794665
Rotvältaren skrev:
anersimyra skrev:
Mange skrev:Kina kopia. Lurendrejeri på hög nivå.
Anmäl.
Fabrik?
Det är ingen fabrik inblandad. De köps omärkta konteinervis genom en hög bulvaner och får klistermärke o låda in nån källare innan de skickas ut.

Hur var det nu med dessa kinakopior?
De var väl bra in nån annan tråd?

Det är väl klart som korvspad att tillverkningen skett i en fabriksmiljö. Och nu har du alla möjligheter i världen att länka till den tråd där det nämns hur bra detta kinabygge egentligen är, alternativt faller annars din ironiska slutkläm platt till backen. 😀


Det är raljerande plattityder och som vanligt ingen källkritik. Men hade du förväntat dig något annat anersimyra?

Nej, det hade hade jag inte.. 🤣

Användarvisningsbild

Re: Fejk eller äkta?!

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#794679 Vad är det ni inte fattar?
Att det sätts dekaler på nåt?
Jag tycker ni kan ta o fördjupa er lite mer i denna förkastliga handel innan ni uttalar er.
De säljs konteinervis såna här skitsåg till skummisar som säljer vidare och hamnar lite varstans dör de får dekaler o lådor som glimmar i okunnigas ögon.
Vaz skäller ni på mig för? Är det nåt i detta ni inte förstår så fråga hellre nåt vettigt.
Hade det funnits länkar till nån ansvarig eller lätt att hitta nån ansvarig så hade sågen krossats för länge sen, likt tusentals andra.
Detta är en byråkratisk djungel det läggs otroliga resurser på från de utsattas sida.

Ni vill inte annat än tjafsa.
O det tolereras! Var är de som skulle styra upp sånt här?
Trist utveckling på ett så bra forum.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).