Motorsåg och handhållet

Echo CS600P motorsag og info.

8 inlägg 1032 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Echo CS600P motorsag og info.

NorTrac800  
#794008 Hei.
Kjøpte for en tid tilbake en Echo CS600P for pris og tilstand var korrekt.
Men jeg sliter litt med å finne info rundt disse sagene
Tror denne kun var ment for US-markedet?
Har hatt Både CS620SX og 621 tidligere og denne oppfattes som lik i oppførsel og kraft.
Hva er forskjellen og når ble disse sagene laget?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Echo CS600P motorsag og info.

Rotvältaren  
#794013 Det är en gammal modell, började tillverkas ca 2010 som jag har förstått det.

Användarvisningsbild

Re: Echo CS600P motorsag og info.

NorTrac800  
#794023 Ut ifra det jeg har klart å finne så er det alt fra 2011 til 2019?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Echo CS600P motorsag og info.

Rotvältaren  
#794041 Ja svårt att tidsbestämma, blev lite nyfiken och googlade och mest troligt är från 2010 även om 2008 också nämnts i något sammanhang. Echo har tillverkat och tillverkar många modeller och det verkar som vissa modeller är avsedda för vissa marknader som ex Nordamerika eller Europa.
Oavsett, det verkar vara en redig såg!

Användarvisningsbild

Re: Echo CS600P motorsag og info.

NorTrac800  
#794190 Det er litt rart dette her.
Jeg har også tidligere hatt Echo-sager som har vært kjøpt innenfor de siste 5årene, men som har vist seg å være feks 2011modeller.
Det må jo være ofte at Echo-sager ligger lenge på lager for salg virker det som.
Denne har gått så lite at den er ikke innkjørt enda.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Echo CS600P motorsag og info.

Rotvältaren  
#794232 Det är samma i Finland, när man tittar på näthandlarnas utbud hittar man flera modeller av Echo som är i det närmaste snarlika. Så har man lite tur kan man hitta en äldre modell till ett bättre pris, de här "hyllvärmarna" är ju inte sämre för det. Man bör ju ändå kolla garantivillkoren eftersom Echo ger 5 års garanti till privatpersoner.

Användarvisningsbild

Re: Echo CS600P motorsag og info.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#794250 Ny produkts garanti ska gälla från försäljningsdagen då kvittot skrivs om det är en ÅTF i Sverige som säljer (oberoende av tillverknings datum).
Generellt:
Olika modeller för olika marknader finns i alla märken och kan strula till det lite då de som ska serva inte alltid kan/får sälja den.

Användarvisningsbild

Re: Echo CS600P motorsag og info.

Rotvältaren  
#794254
Mange skrev:Olika modeller för olika marknader finns i alla märken och kan strula till det lite då de som ska serva inte alltid kan/får sälja den.


Kan vara skäl att kolla garantivillkoren skrev jag.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).