mån 13 feb 2023, 12:00#792315Jag ställde in min partner motorsåg för vintern, då gick den som klockan. Nu när jag tog ut den och startade den så gick den inte ner på tomgång, kedjan slutade inte snurra, och jag kunde inte stanna den!
Jag tryckte på av och på knappen några gånger men den stannade inte, drog ut chocken för att kväva den, vilket funkade.
Varför hände allt detta och vad ska jag göra??
Motorsåg och handhållet
Motorsåg har blivit livsfarlig efter vintern, hjälp!
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

mån 13 feb 2023, 12:12#792316Låt den gå en stund och gasa upp den några gånger och se om det rättar till sej själv när den blivit lite varm, kan bli så om dom stått ett tag och särskilt om det är kyligt.
Annars går den för magert på lågvarv, öppna då lite på L skruven.
mån 13 feb 2023, 13:44#792323
Partner 351
Williamm skrev:Kan vara halv-gasen som hakat upp sig. Vad är det för modell?
Partner 351
TS
mån 13 feb 2023, 13:45#792324
Ska prova det, men vill gärna också veta varför den inte går att stanna
tallen100 skrev:Låt den gå en stund och gasa upp den några gånger och se om det rättar till sej själv när den blivit lite varm, kan bli så om dom stått ett tag och särskilt om det är kyligt.
Ska prova det, men vill gärna också veta varför den inte går att stanna
TS
mån 13 feb 2023, 13:48#792325351, då har den en gaswire som kan blir trög också. Det borde inte vara något i förgasaren. Och 351 har dåliga reglage.
Kan också vara reglaget som hakat upp sig eller en kontakt som ärjat.
Men en 351 går att stanna så fort man börjar såga...
Midnattsmekaniker.
mån 13 feb 2023, 13:53#792326
Aha.
Nu ska vi inte vara negativa.
Williamm skrev:351, då har den en gaswire som kan blir trög också. Det borde inte vara något i förgasaren. Och 351 har dåliga reglage.
Aha.
TS
mån 13 feb 2023, 14:02#792327
Ursäkta!
Bm 430 volvo skrev:Williamm skrev:351, då har den en gaswire som kan blir trög också. Det borde inte vara något i förgasaren. Och 351 har dåliga reglage.
Aha.
Ursäkta!
Midnattsmekaniker.
mån 13 feb 2023, 14:44#792328
Du skrev att en 351 går att stanna så fort man börjar såga, tog de som du mena att den är svag
Williamm skrev:Bm 430 volvo skrev:Williamm skrev:351, då har den en gaswire som kan blir trög också. Det borde inte vara något i förgasaren. Och 351 har dåliga reglage.
Aha.
Ursäkta!
Du skrev att en 351 går att stanna så fort man börjar såga, tog de som du mena att den är svag
TS
mån 13 feb 2023, 15:05#792329
Ja, ur min synpunkt som har typ en 50st: sågar och kör trimmade sågar till vardags. Så tycker jag att 351 är ganska klen, även trimmad.
Sedan så har jag haft å göra med en hel del 351 som sommarstugeägare vill ha fixade och de är inte så kul att skruva på.
Har en som går och fem trasiga liggandes...
Så blev lite retsam där, det var inte meningen att du skulle ta illa upp.
Man tänkte ta och fixa till en film på de som jag tror skulle kunna orsaka problemet på din såg. Och så kan jag ha den i lager nästa gång det dyker upp en krånglande 351.
351 är en "varuhus såg" som jag tycker är lite synd på det märke partner en gång var. Men det har ganska bra kvalitet på plasten även om en del tekniska lösningar inte är så bra. 510 som är tio år äldre är tre gånger så mycket såg enligt mig.
/William.
Bm 430 volvo skrev:Du skrev att en 351 går att stanna så fort man börjar såga, tog de som du mena att den är svag
Ja, ur min synpunkt som har typ en 50st: sågar och kör trimmade sågar till vardags. Så tycker jag att 351 är ganska klen, även trimmad.
Sedan så har jag haft å göra med en hel del 351 som sommarstugeägare vill ha fixade och de är inte så kul att skruva på.
Har en som går och fem trasiga liggandes...
Så blev lite retsam där, det var inte meningen att du skulle ta illa upp.
Man tänkte ta och fixa till en film på de som jag tror skulle kunna orsaka problemet på din såg. Och så kan jag ha den i lager nästa gång det dyker upp en krånglande 351.
351 är en "varuhus såg" som jag tycker är lite synd på det märke partner en gång var. Men det har ganska bra kvalitet på plasten även om en del tekniska lösningar inte är så bra. 510 som är tio år äldre är tre gånger så mycket såg enligt mig.
/William.
Midnattsmekaniker.
Re: Motorsåg har blivit livsfarlig efter vintern, hjälp!
mån 13 feb 2023, 15:14#792330Kolla bränsle primer och slangar.
Gissar du har hål.
Musajäveln gillar det materialet av nån anledning.
Gissar du har hål.
Såg samlare av grövre kaliber....
www.chainsawcollectors.se
Re: Motorsåg har blivit livsfarlig efter vintern, hjälp!
mån 13 feb 2023, 15:19#792331Partner finns inte mer.
McCulloch finns och jag är osäker på vad den hette i svart, kan kolla i högarna det ska ligga nån nånstans. 335 kanske eller nåt sånt...
McCulloch finns och jag är osäker på vad den hette i svart, kan kolla i högarna det ska ligga nån nånstans. 335 kanske eller nåt sånt...
Såg samlare av grövre kaliber....
mån 13 feb 2023, 17:58#792358
Men då brukar de väl inta starta?
Mange skrev:Kolla bränsle primer och slangar.
Gissar du har hål.
Men då brukar de väl inta starta?
Midnattsmekaniker.
mån 13 feb 2023, 17:58#792359
Finns som jonse och poulan också tror jag.
Mange skrev:Partner finns inte mer.
Finns som jonse och poulan också tror jag.
Midnattsmekaniker.
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).