Motorsåg och handhållet

261cm handtagsvärme slutat funka, tips på felsökning?

4 inlägg 1293 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

261cm handtagsvärme slutat funka, tips på felsökning?

Fredrik320  
#792122 På min under 2år gamla 261 cm vw har handtagsvärmen slutat funka. Tänkte kolla här på tips på felsökning här innan jag vänder mig till nån Stihl service. Finns det några typiska fel man borde kolla? Jag har en multimätare och tar gärna tagit emot tips var man skall börja mäta. Ingen värme i varken bågen eller bakre handtaget, kanske det är brytaren som slutat funka? Inga problem med sågen annars.

Jag vet inte hur det är med garantin i mitt fall om det är ett eller två års garanti som gäller. Jag har kört dryga 200 tankar på 15 månader.

TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: 261cm handtagsvärme slutat funka, tips på felsökning?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#792128 Kolla upp garantin först.
Normalt sett oavsett märke/modell är det brytare o kablage som kollas först.
Sen generator och värmeslingor.

Hepo  
#792157 Hej kolla jordkabeln från brytaren den gulgröna kabeln den brukar släppa från ringen som är fastskruvad i brytaren. kan även va elementet på gashantaget kabeln kan släppa från lödningen går att löda fast igen å sen kan kabeln från generatorn gå av den ligger i ett spår går under tändspolen där kopplas den med en annan kabel. det här har jag råkat ut för

fs480  
#792393 Kolla jordkabeln om den sitter fast, på höger sida, hände på en av mina sågar att skruven lossnade

Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Vreten skogsvagnar
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).