Motorsåg och handhållet

Sågkedjor

34 inlägg 4737 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Sågkedjor

anersimyra  
#793068 99 euro är ju rena rama rånet när man kan köpa ett Tsumura light för runt 70 euro..🤑🤑🤑

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Sågkedjor

Williamm  
#793069
anersimyra skrev:99 euro är ju rena rama rånet när man kan köpa ett Tsumura light för runt 70 euro..🤑🤑🤑

Det var nog med 2st kedjor.

Användarvisningsbild

Re: Sågkedjor

DennisCA  
#793070 Ja av enkelhets skäl är jag ute efter färdiga paket.

Användarvisningsbild

Re: Sågkedjor

anersimyra  
#793080
Williamm skrev:
anersimyra skrev:99 euro är ju rena rama rånet när man kan köpa ett Tsumura light för runt 70 euro..🤑🤑🤑

Det var nog med 2st kedjor.
. Jag menar alltså att om man köper sig ett Tsumura light och två st x-cut 1,5 mm så får man för i stort sett samma pris ett ojämförligt bättre svärd..🙂👍

Användarvisningsbild

Re: Sågkedjor

DennisCA  
#793132 Tsumura verkar inte ha nån finsk ÅF. Skogsverktyg.se har och jag tänkte jag skulle köpa av dom + några kedjor, då kronan är billig nu och det lönar sig att köpa från Sverige trots högre frakt. Men kom inte längre än Klarna som säger det måste vara en svensk adress...

Som en svensk affär skulle jag definitivt haft så att man kunde skicka produkter till Finland med tanke på hur många finlandssvenskar det finns som föredrar å googla på svenska och tala svenska med säljaren.

Användarvisningsbild

Re: Sågkedjor

Stampep  
#793135
DennisCA skrev:Tsumura verkar inte ha nån finsk ÅF. Skogsverktyg.se har och jag tänkte jag skulle köpa av dom + några kedjor, då kronan är billig nu och det lönar sig att köpa från Sverige trots högre frakt. Men kom inte längre än Klarna som säger det måste vara en svensk adress...

Som en svensk affär skulle jag definitivt haft så att man kunde skicka produkter till Finland med tanke på hur många finlandssvenskar det finns som föredrar å googla på svenska och tala svenska med säljaren.


Maila sven och kolla, det går säkert att lösa med faktura eller nåt, han brukar vara vettig att ha att göra med

Användarvisningsbild

Re: Sågkedjor

Fredi  
#793148
DennisCA skrev:Tsumura verkar inte ha nån finsk ÅF. Skogsverktyg.se har och jag tänkte jag skulle köpa av dom + några kedjor, då kronan är billig nu och det lönar sig att köpa från Sverige trots högre frakt. Men kom inte längre än Klarna som säger det måste vara en svensk adress...

Som en svensk affär skulle jag definitivt haft så att man kunde skicka produkter till Finland med tanke på hur många finlandssvenskar det finns som föredrar å googla på svenska och tala svenska med säljaren.


Ta kontakt med Sven på Skogsverktyg, jag har beställt till Finland flere gånger av honom. Inga problem bara att kontakta så löser det sig 👍

Användarvisningsbild

Re: Sågkedjor

DennisCA  
#793151 Jo jag skickade en epost tidigare idag.

Användarvisningsbild

Re: Sågkedjor

DennisCA  
#793209 Det låter som det ska gå bra så det blir förmodligen ett Tsumura 13" 1.5mm och två kedjor + en ryttarmall kunde jag behöva också.

Användarvisningsbild

Re: Sågkedjor

DennisCA  
#793774 Det gick snabbt, kom igår, monterade den idag. Kedjorna är oregon.
Bild

Användarvisningsbild

Re: Sågkedjor

DennisCA  
#801949 Sågade upp lite ved igår, vilken skillnad mot gammelsvärdet och kedjan, nu verkar det skära rakt också, tidigare skar det snett som fasiken! Trots jag försökte vässa om kedjan.

Användarvisningsbild

Re: Sågkedjor

anersimyra  
#801975 Satan vad det rappade till över knät.. 😮
1684945346_img_4713.jpeg

Avatar Fallback

Re: Sågkedjor

Tralsmo  
#801987
anersimyra skrev:Satan vad det rappade till över knät.. 😮
1684945346_img_4713.jpeg



Hur gick de me dom nya byxorna?
(Hoppas de gick bra me benet).

Användarvisningsbild

Re: Sågkedjor

anersimyra  
#801993
Tralsmo skrev:
anersimyra skrev:Satan vad det rappade till över knät.. 😮
1684945346_img_4713.jpeg



Hur gick de me dom nya byxorna?
(Hoppas de gick bra me benet).

De gamla brallorna klarade sig liksom benet utan skador..🙂👍 det var mitt andra kedjebrott på 49 år och kedjan gick av efter att ha knäckts av kedjefångaren. Jag var tursam eftersom jag alldeles innan kedjehoppet med det efterföljande kedjebrottet sågat bergtall i huvudhöjd.. 😮 men nu är jag inte lika tursam när jag söker ny kedja då endast stihl saluför kedjor med rätt antal drivlänk.. 😤 ett känt säljställe säljer enligt texten den kedja jag vill ha men bilden visar klart en annan modell, och sist jag handlade två kedjor därifrån så fick jag en kedja enligt text och en kedja enligt bild.. 🤬 Jag hade gärna köpt ett par Oregon 91 VXL men inte tusan finns dessa med rätt antal drivlänk och servicen hos både näthandlare och fysiska återförsäljare har verkligen blivit riktigt usel. Som boende i Solna har jag t.o.m svårt att få tag i Alkylat på 25 litersdunkar och får inte sällan nödköpa en 5 litersdunk för nära 300 spänn på någon mack.. 🤬 🤬

Användarvisningsbild

Re: Sågkedjor

anersimyra  
#801994 I övrigt retar jag mig på att kedjefångartappen inte är gjord av plast då dessa jäkla ”plåtbitar” skadar drivlänkarna vid kedjehopp..😡

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).