Motorsåg och handhållet

Vart får ni som kör "square ground" tag på era kedjor?

6 inlägg 1814 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vart får ni som kör "square ground" tag på era kedjor?

Robban_2003  
#781375 Har försökt att lösa några 3/8 1,5 kedjor square ground, men med begränsad framgång på den svenska marknaden, men märker här på forumet att många ändå kör med dem.

Så, vart köper ni in era?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Vart får ni som kör "square ground" tag på era kedjor?

anersimyra  
#781377
Robban_2003 skrev:Har försökt att lösa några 3/8 1,5 kedjor square ground, men med begränsad framgång på den svenska marknaden, men märker här på forumet att många ändå kör med dem.

Så, vart köper ni in era?

Jag tror att de flesta mig inräknat filar till en standard helmejsel. Kör du stihl så säljer skogsverktyg en squarekedja med 1,6 mm drivlänk..🙂👍

Användarvisningsbild

Re: Vart får ni som kör "square ground" tag på era kedjor?

Williamm  
#781382 Om det funnits "färdig" sq-kedja i 1,5 så hade jag nog köpt det. Det är lite lättare än att fila om, annars funderar jag på att sätta 1,6 på hva så kan jag köpa den färdiga som går att få i 1,6.

Användarvisningsbild

Re: Vart får ni som kör "square ground" tag på era kedjor?

anersimyra  
#781385 Har man ett 1,5 svärd som gått några timmar så brukar en 1,6 kedja passa utan problem.

Användarvisningsbild

Re: Vart får ni som kör "square ground" tag på era kedjor?

Björn T  
#781421 https://loggerchain.net/ här finns det mesta.

Avatar Fallback

Re: Vart får ni som kör "square ground" tag på era kedjor?

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#792781 Tar opp igjen denne tråden her. Lurt litt på og prøva square ground filing, de som har prøvd. Er det verdt det? Brukar ein god del stihl 201. Søkte litt på YouTube og kom øve denne videoen her :
Tenkte og prøva kanskje. Han som viser her, har han peiling på det han held på med? Nokon som kan sei om det går til så små tenner som picco super har, eg trudde dette var for stor 3/8 kjede. Eventuelt kva fil må eg ha.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).