Motorsåg och handhållet

Blocket Köpt Husqvarna 234sg/se maskin behöver lite ideer

34 inlägg 1706 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Blocket Köpt Husqvarna 234sg/se maskin behöver lite idee

Andpers  
#778295 Generatorn går nog inte att öppna, det tror jag inte.
Om kabeln från generatorn har tappat isoleringen så går det att klippa av kabeln några centimeter ut från generatorn och löda ihop kabelstumpen med en ny kabel. Sedan sätta krympslang över skarven ända in till generatorn.
Om du har en vanlig multimeter så går det att motståndsmäta strömkretsen och se var det är avbrott. Strömbrytaren är en inte helt osannolik felkälla.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

PRN  
#778296 Hallå ja detdär går ju faktiskt å å göra det blir nog ett kul projekt å göra , tack för tipset där !
Jag får ta å plocka isär bakre handtaget å kika där hade för grova skruvmejslar dock ofta sådant problem uppstår (nej) .

Kan gott gissa att det har erjat i kontakten jag får kika det var då svart runt hel så hmm en multimeter hade vart fint nu .

Mvh Paul Roger

TS
Användarvisningsbild

PRN  
#780994 GODDAGENS GODDAGENS

Ja då var säsongsarbetet över för i år åt Bodens Kommun Park&Skog nu finns det överbliven tid att göra annat på ..

Jag vart till biltema i helgen å försöker köpa krympslang Jaha de har slutat med blandpåsarna med lååånga slangar å ersatt de med 80-100mm stumpar njae jag passar på de tills vidare .

Krympslang en ska jag använda till allt kablage å till det främre handtaget jag behöver öppna det å laga kabelanslutningar a å krympslang a ihop detta ,så blir det snyggt å hållbart iaf i min livstid :-)

Jag köper flytande metall/kemisk metall till kopplingskåpan å sprickan å jag sku köpa Bromsrengöring men får hjärnsläpp å köper rostlösare haha .

Hoppar in på Jula å köper en ny huggarhjälm utav svensktillverkade bluewear då jag lade min förra på arbetsbilenstak å körde till HK igen ja den hade flugit av på 97:an å någon stackare hade kört på den Hah hjälmen höll men alla detaljer blev till gatsmuts .

Å nu söndag&måndag så har det sandats å rengjorts å avfettats å blandats å Smetats å små härdat rond ett så jag påbörjar att reparera kopplingskåpan efter förra ägarna insidan först å börjar fylla ut där det "saknas"metall he har då nöts myyycket .

I mitten utav där kopplingen har gått emot kåpan så är det onött så jag har en plan yta att arbeta efter !
Pannlampa å gamla glasspinnar å nå maskburk å Tejp! klar packtejp över den trasiga ytan på utsidan av kåpan så borde det hållas någorlunda i Shack .

Jag passar även på att smeta i den överblivna metallmassan i en kedjeskada å pallar upp sågen så den planar ut .

Idag måndag så öppnar jag upp tejpen å börjar sanda å fila bort den lilla mängd som runnit ur , det ser då härifrån ut helt godkännt ut såhär länge .

Jag blandar på en ny omgång kemisk metall å spänner fast kåpan på den upppalade sågen å planar ut å börjar smeta ut över den drabbade ytan å försöker få ett jämnt å förhoppningsvis penetrerande underlag för att få det å sitta .

Ja nu är det bara å vänta det måst då härda mycket mer än tidsangivelsen det märker jag på insidan av kåpan !

Mvh PrN

TS
Användarvisningsbild

PRN  
anersimyra skrev:Kedjefångartapp, spricka.. 😮

Satt å kika igenom tråden å läste igen å såg detta som jag nu har putsat av lack å rengjort på lagnings ytor Hela vägen runt om där sprickan går jag provar med kemisk metall .
nog ska det hålla tills jag blir pensionär nog!
å jag Snör int iväg maskiner som jag hört av andra att det finns visst individer som är rädd för motorsågar å slänger iväg de som Handbollar när de läggs hmm .

Jag flänger upp bilder på lagningar som utförts allt eftersom , jag fick även beställt nå nya packningar till förgasarn å ett nytt stift .

Mvh PrN

TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).