Mange skrev:Jäklar vilket pris. Är det med batteri o laddare?
Mange skrev:Ser man till prdukters prestanda så har de inte blivit bättre eller sänkt kostnader per år de sista 20 åren. Snarare tvärt om.
Så ska de leverera, är det hög tid....
Jag tillhör den kategori som gärna vill säga Husqvarna är bäst, de har vafit det kan säkert bli det men de får vara det först om jag ska säga det igen.
toker72 skrev:Husqvarna ligger väl ändå i framkant när det tex gäller batteridrivna maskiner så helt borta är dom inte. Köpte ny såg i fjol för att ersätta min usla 339 blev en Stihl 201 men det berodde på att Husqvarna inte hade nån liknande storlek annars hade det nog kunnat bli en Husqvarna igen. Köpte ny röjsåg i somras en Husqvarna 545 autotune och den är jag grymt nöjd med men det hade jag troligen varit med en ny Stihl också.
Robur Clivus skrev:Med anledning av mitt tidigare inlägg gick jag in och jämförde utbildningsbakgrund inom VD historiken i Husqvarna de senaste åren, för att se om mina förutfattade meningar stämde.
Kai Wärn var tidigare VD men slutade 2020, är utbildad Cilvilingenjör i maskinteknik.
Från 2020 är Henric Andersson VD, utbildad Civilingenjör i Industriell ekonomi.
Detta stämmer nog ganska bra med omläggningen av prissättning av produktsortimentet och förmodligen mycket mer.
Min tes är att företag som Husqvarna bygger hela sin existens på att leverera kvalité och bra produkter över tid, långsiktigt behöver de en ingenjörsledning med industriellt tänk som fokuserar på bra produkter och kvailtè över tid.
Ekonomer och Ingenjörer fokuserar på helt olika saker, den ena har ett tekniskt driv medans den andra mest gillar xcel-ark med kvartalsresultat.
Låt er inte luras av titeln: Civilingenjör industriell ekonomi, det är ingen ingenjör, utan fortfarande en ekonom som möjligtvis kan ha kvar formelsamlingen från gymnasiet.
Men ovan förklarar mycket för mig iallafall.
toker72 skrev:Husqvarna ligger väl ändå i framkant när det tex gäller batteridrivna maskiner så helt borta är dom inte. Köpte ny såg i fjol för att ersätta min usla 339 blev en Stihl 201 men det berodde på att Husqvarna inte hade nån liknande storlek annars hade det nog kunnat bli en Husqvarna igen. Köpte ny röjsåg i somras en Husqvarna 545 autotune och den är jag grymt nöjd med men det hade jag troligen varit med en ny Stihl också.
Mange skrev:toker72 skrev:Husqvarna ligger väl ändå i framkant när det tex gäller batteridrivna maskiner så helt borta är dom inte. Köpte ny såg i fjol för att ersätta min usla 339 blev en Stihl 201 men det berodde på att Husqvarna inte hade nån liknande storlek annars hade det nog kunnat bli en Husqvarna igen. Köpte ny röjsåg i somras en Husqvarna 545 autotune och den är jag grymt nöjd med men det hade jag troligen varit med en ny Stihl också.
Tror tyvärr inte det räcker med gamla meriter och ett fåtal produkter i ett smalt utbud som några tycker är bra.
De var stora på sin tid av en anledning. Det var bra grejer, service och prisvärt. Mer så än konkurenterna.
Nu ska det handlas o servas på internet vilket ställer högre krav på köparen och dess kunskaper/erfarenheter.
Även om de är högt satta så är prestandan sämre. Det får märket lida för, alltihop, särskilt internet delen.
Alex Strömberg skrev:Mange skrev:toker72 skrev:Husqvarna ligger väl ändå i framkant när det tex gäller batteridrivna maskiner så helt borta är dom inte. Köpte ny såg i fjol för att ersätta min usla 339 blev en Stihl 201 men det berodde på att Husqvarna inte hade nån liknande storlek annars hade det nog kunnat bli en Husqvarna igen. Köpte ny röjsåg i somras en Husqvarna 545 autotune och den är jag grymt nöjd med men det hade jag troligen varit med en ny Stihl också.
Tror tyvärr inte det räcker med gamla meriter och ett fåtal produkter i ett smalt utbud som några tycker är bra.
De var stora på sin tid av en anledning. Det var bra grejer, service och prisvärt. Mer så än konkurenterna.
Nu ska det handlas o servas på internet vilket ställer högre krav på köparen och dess kunskaper/erfarenheter.
Även om de är högt satta så är prestandan sämre. Det får märket lida för, alltihop, särskilt internet delen.
Därför man inte handlar på nätet om man inte kan reparera sina egna maskiner. Sen så är väl allt bättre idag. Mindre vibrationer, utsläpp, mer effekt, mindre vikt m.m. så att säga att saker var lika bra för 20 år sen är en lögn.
Sen att priserna är sämre är för att kronan är värdelös och allt i världen blir dyrare som transport och rå varor, som du som slut kund får betala.
Hepo skrev:Hej när man sätter på handtagsvärmen är den på jämt eller när kedjan snurrar?