Sida 1 av 1

Leveransproblem Husqvarna?

Postat: tor 11 aug 2022, 12:53
av Fredrik Reuter
Dagens Industri har denna vecka flera artiklar om att Husqvarna har större problem än konkurrenterna att få fram trädgårdsmaskiner till återförsäljarnas butiker. Kanske gäller det främst robotgräsklippare där Husqvarna enligt utsago har väldigt lång leveranstid.

Vad vet du om läget? Eller vad tycker du?

Artiklar:

https://www.di.se/nyheter/aterforsaljar ... everanser/
https://www.di.se/nyheter/vd-n-om-parad ... extra-ont/

Mer om detta på Skogsforum:

Har Husqvarna kvalitet och leveransproblem?

Ytterligare info om komponentbrist inom elektronikbranschen

Re: Leveransproblem Husqvarna?

Postat: tor 11 aug 2022, 14:07
av r93
Jag skulle köpa en ny röjsåg i februari hade jag tänkt, återförsäljaren sa,
- återkom i augusti så får vi se.

Re: Leveransproblem Husqvarna?

Postat: tor 11 aug 2022, 14:33
av Amatörhuggare 62
Jag beställde tändbox, gamla 550 xpg . 16 april 27 juli kom den.

Re: Leveransproblem Husqvarna?

Postat: tor 11 aug 2022, 15:55
av toker72
Frugan har beställt en robot klippare var lång leveranstid visste inte ens om den kommer i sommar köpte ny röjsåg en 545 autotune och den fanns i alla fall att köpa och verkar riktigt bra det lilla jag kört hittills.

Re: Leveransproblem Husqvarna?

Postat: tor 11 aug 2022, 22:46
av Erre
Fanns en modell kvar av robotgräsklippare när jag var inne i butiken idag för att hämta reservdelar till annat.

Re: Leveransproblem Husqvarna?

Postat: fre 12 aug 2022, 06:48
av Mange
Tycker detta är rätt märkligt. Det borde gå att skaka fram komponenter på närmare håll snabbare. Det har gjorts förr...
Att de låg efter i montering när pandemin var som värst är sånt jag förstår och kan svälja men det är ett år sen snart.
Gynna svensk industri o ta fram grejer som funkar.