lbjordal skrev:Kopier kjedestraming fra proffsagene. Plastikk jallamekk på husqvarnas el sager er irriterende.
Är det så illa så visar det att batterisågarna fortfarande är leksaker.
Stihl MS 201,241,261,362, RS460,480,490, Jonsered 2253WH
lbjordal skrev:Kopier kjedestraming fra proffsagene. Plastikk jallamekk på husqvarnas el sager er irriterende.
Skogsola skrev:lbjordal skrev:Kopier kjedestraming fra proffsagene. Plastikk jallamekk på husqvarnas el sager er irriterende.
Är det så illa så visar det att batterisågarna fortfarande är leksaker.
Niking skrev:anersimyra skrev:Niking skrev:Batterier som fungerar bra under 10 minus, vore inte fel.
/Niklas
Jag körde min i minus 15 i vintras och märkte ingen märkbar försämring av drifttiden..🙂👍
Det gör du nog om du förvarar batterierna ute i 15 minusgrader...
/Niklas
Mangan skrev:Hur många säsoinger håller ett motorsågsbatteri? För vi som kör kanske 100 timmar på vintern vart annat år?
Skogsola skrev:Vad menar du med drifttid? Betydligt enklare att tanka en bensinsåg som gått torr än att ladda en eldito.
Skogsola skrev:Vad menar du med drifttid? Betydligt enklare att tanka en bensinsåg som gått torr än att ladda en eldito.
r93 skrev:Jo, batterier är ju batterier, om dom så sitter i en telefon, motorsåg eller bil så är det ju samma teknik.
Mange skrev:Att muttrar inte är fast, svärd inte monterat, skruv inte spända och delar inte uppdaterae är sånt som görs vid leverans service. Sista kollen innan kund ska ut o köra. Oavsett märken och modeller så är det inte alltid rätt. Nån gänga är lite på bommen, nån missat nåt nånstans i ledet, sånt är oundvikligt men måste hittas innan kunden får den i händerna.
Det har mindre med konstruktionen i sig att göra och mer med hur den säljs att göra.