Motorsåg och handhållet

Husqvarna 345 fr går ej på fullgas

4 inlägg 2178 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Husqvarna 345 fr går ej på fullgas

sunkann  
#760700 Har en 345 gräsröjjare som inte vill gå på fullgas.
Ägt den sen ny, har gått på aspen förutom 1 eller 2 tankar husqvarna alkylat.
Startar lätt och går på halvgas. Men på fullgas säger den bö och dör. Går inte smyga upp i fullgas, är som att den dör när den skall byta från lågvarv till högvarvs munstycke.

Hur är förgasarna uppbyggda på dom här, är det munstycken att blåsa rent eller vad kan det vara för fel?
Verkar bara kunna justera munstycken ett halvvarv, är det tillräckligt eller är det någon begränsning att ta bort så man kan ge på mer.?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 345 fr går ej på fullgas

Jim_the_one  
#760718 Kanske inte är rätt men hur ser luftfiltret ut? Borde ju iof gå lite dåligt på halvgas också om det är tätt.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 345 fr går ej på fullgas

Rotvältaren  
#760741 Alltid en bra ide' att kolla de enkla sakerna innan man börjar riva isär allt för mycket. Luftfiltret har redan nämnts, igensatt ljuddämpare kan också orsaka problem.
Kvarstår problemet så kan nästa steg vara att ta ut L-skruven lite grann och testa om den svarar bättre på gasen när den får mera bränsle. Ibland kan man behöva pilla bort begränsningarna för att kunna justera korrekt.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 345 fr går ej på fullgas

sunkann  
#762094 Slutade med att jag tog isär förgasaren, kan inte påstå jag såg något fuffens men blåste rent och sågen går fint igen.
L skruven var utskruvad max. Måste vara interna stopp i förgasaren för jag hittade inga utvändiga.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).