mån 23 maj 2022, 07:02#758697Hej!
Jag ska sälja en motorsåg och undrar om det finns någon här på forumet som har erfarenhet med att skicka motorsåg via postnord? Hur paketerar man sågen på en bra och lämpligt sätt? Vad kostar det?
Sågen i fråga är en Husqvarna 357xpg om det har någon betydelse.
Motorsåg och handhållet
Skicka motorsåg via postnord
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

mån 23 maj 2022, 08:43#758705Bra, styvare låda.
Tömd såg i försluten plastpåse.
Packas runt om hela sågen inte bara sidor och topp. Inte för tätt, bara så packnings materialet fjädrar inte blir stumt.
Ca 5cm från fyllning från låda till sågens yttre grejer.
Packa den så du kan slänga lådan från tredje våningen ner i betång utan skador så blir det bra.
Tömd såg i försluten plastpåse.
Packas runt om hela sågen inte bara sidor och topp. Inte för tätt, bara så packnings materialet fjädrar inte blir stumt.
Ca 5cm från fyllning från låda till sågens yttre grejer.
Packa den så du kan slänga lådan från tredje våningen ner i betång utan skador så blir det bra.
Såg samlare av grövre kaliber....
www.chainsawcollectors.se
www.chainsawcollectors.se
mån 23 maj 2022, 18:26#758731Kolla med t ex DHL och Shenker innan du skickar. Postnord är inte alltid det bästa alternativet. Oavsett vilken så gäller det Mange skrev om att packa.
2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvåhjulstraktor (1965), Bolens jordfräs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)
tis 24 maj 2022, 16:02#758793Post nord fungerar utan problem..🙂 kopplingskåpan demonteras med fördel så att inte kastskyddsbågen ligger nära någon av sidorna och då går det att få ner sågen i en något mindre kartong.
mån 30 maj 2022, 21:31#759398Husqvarna själva har ingen vidare förpackning. Kedjan ligger lös invändigt och kan repa sågen. Min kom fram med repat handtag.
Jag slog in min gamla i massa papp och låste kastskyddet med gamla gräddkartonger. Sen la jag den paketeringen i en flyttlåda med lite deformationszoner.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto 
Jag slog in min gamla i massa papp och låste kastskyddet med gamla gräddkartonger. Sen la jag den paketeringen i en flyttlåda med lite deformationszoner.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
sön 26 jun 2022, 12:48#762057Köpte en Husvarna elmotorkap på tradera för nått år sedan, den kom fram inslagen i en papperspåse från willys...
Hantaget va knäckt vid basen och skivan sönderslagen, säljaren erbjöd sig först att köpa ett nytt handtag men ångrade sig när han såg va det kosta.
Då den inte var så dyr så bestämde jag mig för att inte lämna tillbaks den, fick tillbaks 500kr på priset och lagade handtaget dugligt så jag iaf kunde använda den till det jag skulle göra. synd på en fin motorkap dock.
Kontentan är väl att folk kan fan inte packa saker ordentligt.
Hantaget va knäckt vid basen och skivan sönderslagen, säljaren erbjöd sig först att köpa ett nytt handtag men ångrade sig när han såg va det kosta.
Då den inte var så dyr så bestämde jag mig för att inte lämna tillbaks den, fick tillbaks 500kr på priset och lagade handtaget dugligt så jag iaf kunde använda den till det jag skulle göra. synd på en fin motorkap dock.
Kontentan är väl att folk kan fan inte packa saker ordentligt.
sön 26 jun 2022, 13:10#762061Ja har handlat rätt mycket på Tradera å tycker nog att packningen är bra överlag.
Men det är klart ett å annat stolpskott finns det.
I några dyrare fall har ja kommit överens med säljaren om packning å leveransätt å säljaren har fått extra betalt för det.
Men det är klart ett å annat stolpskott finns det.
I några dyrare fall har ja kommit överens med säljaren om packning å leveransätt å säljaren har fått extra betalt för det.
mån 27 jun 2022, 18:45#762153Har sålt 40-50 sågar senaste året. Packar ofta i Husqvarna låda som fungera utmärkt, lägger i lite fyllning i lådan.
Har även använt andra lådor som man kan få i affären.
Längsta mått 60cm och längsta pluss kortaste sidan får inte överstiga 100cm.
Använder bara DHL
Har även använt andra lådor som man kan få i affären.
Längsta mått 60cm och längsta pluss kortaste sidan får inte överstiga 100cm.
Använder bara DHL

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).