Motorsåg och handhållet

Skicka motorsåg via postnord

9 inlägg 4901 visningar 4 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Husqvarna
Användarvisningsbild

Skicka motorsåg via postnord

Pinner  
#758697Hej!

Jag ska sälja en motorsåg och undrar om det finns någon här på forumet som har erfarenhet med att skicka motorsåg via postnord? Hur paketerar man sågen på en bra och lämpligt sätt? Vad kostar det?

Sågen i fråga är en Husqvarna 357xpg om det har någon betydelse.

TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Skicka motorsåg via postnord

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#758705Bra, styvare låda.
Tömd såg i försluten plastpåse.
Packas runt om hela sågen inte bara sidor och topp. Inte för tätt, bara så packnings materialet fjädrar inte blir stumt.
Ca 5cm från fyllning från låda till sågens yttre grejer.

Packa den så du kan slänga lådan från tredje våningen ner i betång utan skador så blir det bra.

Användarvisningsbild

totte  
#758731Kolla med t ex DHL och Shenker innan du skickar. Postnord är inte alltid det bästa alternativet. Oavsett vilken så gäller det Mange skrev om att packa.

Användarvisningsbild

Pinner  
#758734Tack för svar! 🙂

TS
Användarvisningsbild

anersimyra  
#758793Post nord fungerar utan problem..🙂 kopplingskåpan demonteras med fördel så att inte kastskyddsbågen ligger nära någon av sidorna och då går det att få ner sågen i en något mindre kartong.

Användarvisningsbild

Lindahl  
#759398Husqvarna själva har ingen vidare förpackning. Kedjan ligger lös invändigt och kan repa sågen. Min kom fram med repat handtag.

Jag slog in min gamla i massa papp och låste kastskyddet med gamla gräddkartonger. Sen la jag den paketeringen i en flyttlåda med lite deformationszoner.

Användarvisningsbild

Adalin  
#762057Köpte en Husvarna elmotorkap på tradera för nått år sedan, den kom fram inslagen i en papperspåse från willys...

Hantaget va knäckt vid basen och skivan sönderslagen, säljaren erbjöd sig först att köpa ett nytt handtag men ångrade sig när han såg va det kosta.

Då den inte var så dyr så bestämde jag mig för att inte lämna tillbaks den, fick tillbaks 500kr på priset och lagade handtaget dugligt så jag iaf kunde använda den till det jag skulle göra. synd på en fin motorkap dock.

Kontentan är väl att folk kan fan inte packa saker ordentligt.

Tralsmo  
#762061Ja har handlat rätt mycket på Tradera å tycker nog att packningen är bra överlag.

Men det är klart ett å annat stolpskott finns det.

I några dyrare fall har ja kommit överens med säljaren om packning å leveransätt å säljaren har fått extra betalt för det.

Användarvisningsbild

kärrabol  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#762153Har sålt 40-50 sågar senaste året. Packar ofta i Husqvarna låda som fungera utmärkt, lägger i lite fyllning i lådan.
Har även använt andra lådor som man kan få i affären.
Längsta mått 60cm och längsta pluss kortaste sidan får inte överstiga 100cm.
Använder bara DHL

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Eco Log
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).