Motorsåg och handhållet

Hur mycket kan en gammal trasig såg vara värd?

53 inlägg 8273 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hur mycket kan en gammal trasig såg vara värd?

JörgenO  
#762205 Hur kan man vara: "osäker på om fällkudden passar kopplingen då kopplingen är helt ny"? Det kan väl inte ta många sekunder att kontrollera... Jag är ganska säker (ca 110%) på att den inte passar om han skriver så :-)

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Hur mycket kan en gammal trasig såg vara värd?

DennisCA  
#762211
DalslandsAnders skrev:Jag tycker helt klart man ska ta betalt för skurna sågar, men som säljare så måste man ju även inse att det kostar en hel del att få sågen bra igen.
Men det är ju marknaden som bestämt detta.
Så länge folk tycker det är värt att betala 2000 för en skuren 550, så går det ju att sälja till det priset.
Kanske därför jag tycker det är svårt att hitta projekt att skruva med.
Jag är för snål😁
Fast det stämmer ju inte heller, jag lägger ju orimligt mycket pengar på delar!


Ja tycker andra verkar ha hur lätt som helst att hitta sågar och grejer, typ snubblar över dom, får dom gratis osv medan jag har svårt att hitta nånting under 100 euro ens om det är urgammalt och slitet.

Användarvisningsbild

Re: Hur mycket kan en gammal trasig såg vara värd?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#762212 Det är upp till var och en. Klart han vill ha 10 tusen eller mer. Det vill väl alla.
Detta är en ovanligare såg så 500-1000 kanske 1500-2000 om den är ny i låda, kanske.

Användarvisningsbild

Re: Hur mycket kan en gammal trasig såg vara värd?

jlhp  
#762225
JörgenO skrev:Hur kan man vara: "osäker på om fällkudden passar kopplingen då kopplingen är helt ny"? Det kan väl inte ta många sekunder att kontrollera... Jag är ganska säker (ca 110%) på att den inte passar om han skriver så :-)


Vi tänker lika där 👍

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hur mycket kan en gammal trasig såg vara värd?

jlhp  
#762226
DennisCA skrev:Ja tycker andra verkar ha hur lätt som helst att hitta sågar och grejer, typ snubblar över dom, får dom gratis osv medan jag har svårt att hitta nånting under 100 euro ens om det är urgammalt och slitet.


Ha, ha, håller med...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hur mycket kan en gammal trasig såg vara värd?

jlhp  
#762228
Mange skrev:Det är upp till var och en. Klart han vill ha 10 tusen eller mer. Det vill väl alla.
Detta är en ovanligare såg så 500-1000 kanske 1500-2000 om den är ny i låda, kanske.


Ha, ha, låter rimligt på båda visen. Både att vi alla vill ha 10 papp eller mer, och värderingen 👍

Min spontana tanke var att det råkat bli en nolla för mycket när annonsen lades in, men den ligger ju kvar än så länge i alla fall. Lite nyfiken på om den dyker upp igen senare på något annat vis.

Jag har inget intresse alls för sågen för egen del utan bara lite intressant att se hur det går.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hur mycket kan en gammal trasig såg vara värd?

jlhp  
#763546 Den här hade lite kul annonstext, känns ju förtroendeingivande med oljebyte!

https://www.tradera.com/item/301792/548 ... m-carousel

JONSERED TURBO 2055W MOTORSÅG
"Värme i handtaget, extra kedja följer med. Går som en klocka och aldrig varit några bekymmer.. byte av tändstift någon gång och vanligt underhåll så som oljebyte osv."

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hur mycket kan en gammal trasig såg vara värd?

Williamm  
#763571
jlhp skrev:Den här hade lite kul annonstext, känns ju förtroendeingivande med oljebyte!

https://www.tradera.com/item/301792/548 ... m-carousel

JONSERED TURBO 2055W MOTORSÅG
"Värme i handtaget, extra kedja följer med. Går som en klocka och aldrig varit några bekymmer.. byte av tändstift någon gång och vanligt underhåll så som oljebyte osv."

En av de bästa hittills...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).