Motorsåg och handhållet

Hugga stör?

14 inlägg 3031 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hugga stör?

forest.  
#749505 Är det någon som hugger säljer stör och vad betalas det?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Hugga stör?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#749506 Visst finns det. Fördelen med sånt är att du sätter priset. Inte industrin.

Avatar Fallback

Re: Hugga stör?

isteskog  
#749508 Jag hugger störar/ slanor. Tar 15 :-/st fritt hemma hos mig. 😀

Avatar Fallback

Re: Hugga stör?

forest.  
#749509
Skogsola skrev:Visst finns det. Fördelen med sånt är att du sätter priset. Inte industrin.

ok låter ju bra :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Hugga stör?

Fixaren1  
#749517 Antar att du menar gärdsgårdsslanor. Den som köper av mig vill ha längd 4m och uppåt. Uteslutande undertryckt gran med täta årsringar och absolut ingen röta. Betalar 30:-/st.

Avatar Fallback

Re: Hugga stör?

forest.  
#749520
Fixaren1 skrev:Antar att du menar gärdsgårdsslanor. Den som köper av mig vill ha längd 4m och uppåt. Uteslutande undertryckt gran med täta årsringar och absolut ingen röta. Betalar 30:-/st.

nää, men gärdsgårds slanor lät intressant med, vad för max min diameter? var i landet och hämtar det själva?

   TS
Avatar Fallback

Re: Hugga stör?

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#749540 Kva brukar ein dei til?

Avatar Fallback

Re: Hugga stör?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#749542 Du har fortfarande inte fattat.😁 Det är du som ska skapa din marknad och övertyga hembygdsföreningar och privatpersoner om att bygga gärdsgårdar och komma till dig och köpa stör.

Avatar Fallback

Re: Hugga stör?

hfab  
#749579
can skrev:Kva brukar ein dei til?

Skihaga

Användarvisningsbild

Re: Hugga stör?

Vildmark  
#749581 humlestörar kan man hugga med, fler och fler mikrobryggerier dyker upp så intresset för att odla humle borde vara stort.

Avatar Fallback

Re: Hugga stör?

Fixaren1  
#749585 Max 10cm, min 3cm. Helst en medellängd på 5m samlad mängd. En entreprenör som bygger gärdsgårdar och han kommer och hämtar. Jag räknar på en timlön på 150kr/H så detta överlåter jag till barnen i den mån de är hågade. Det svåra är att få ihop enestör säger han.

Avatar Fallback

Re: Hugga stör?

Fixaren1  
#749587 Hugga så det stör gör man annars bäst tidiga mornar nära villabebyggelse.

Avatar Fallback

Re: Hugga stör?

Amatörhuggare 62  
#749668 Här heter det trind, eller trinde. Pöjk gå å hämte, nye trinder te lehålet.
Stör ä stavern, te hotet.
Som en lägger, trinda i.

Användarvisningsbild

Re: Hugga stör?

Enstöringen  
#792618 Hejsan!
Hugger en del störar, stolpar och en del annat av en.
har väl hyfsad lönsamhet på det

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).