Motorsåg och handhållet

Partner R523 renovering

36 inlägg 3471 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Partner R523 renovering

JonStock  
#776895 @Mange @jlhp Ah tack, misstänkte att det var något sådant. Med lite bensin i tändstiftshålet hoppade den igång direkt efter att ha legat i en lada i 8-12 år. Jag kommer inte ha tid att hålla på med den så den går tillbaks till ägaren. Hur ska övergången från bensintanken i plast till påfyllninshålet i metall se ut? Verkar som de har gjort en egen lösning som läcker för tillfället. Det finns ett nummer, 340462 på den. Går det att härleda modellen utifrån det? Finns det något intresse för den här? Den finns i norra Skaraborg.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#776908 Det är nog tätningarna som inte är tätt.
Nog samma böj i dem. Den är nog orginal. Det liknar deras nummer.

Användarvisningsbild

jlhp  
#776921 @JonStock
[quote="JonStock" Finns det något intresse för den här? Den finns i norra Skaraborg.[/quote]

Jo, det kan nog finnas intresse för den... 😀 Skicka gärna någon bild och kontaktuppgifter till mig.

TS
Användarvisningsbild

JonStock  
Mange skrev:Det är nog tätningarna som inte är tätt.
Nog samma böj i dem. Den är nog orginal. Det liknar deras nummer.

Tack, så det ska vara som ett böjt plaströr i den? Som går upp och tätar emot tanklock?
I denna är det bara en gummislang emellan så det är liksom två kammare för bensin.
Plasttanken har en invändig gänga.

Användarvisningsbild

JonStock  
jlhp skrev:@JonStock
[quote="JonStock" Finns det något intresse för den här? Den finns i norra Skaraborg.

Jo, det kan nog finnas intresse för den... 😀 Skicka gärna någon bild och kontaktuppgifter till mig.[/quote]

Jag måste höra med han jag fick den av men jag återkommer.

Användarvisningsbild

jlhp  
#779697 Här snubblade jag över lite kul läsning när jag inte kunde sova:

https://www.radne.se/page/raket-historien-bakom

Borde tydligen satsat på en 85cc istället, då hade det varit enkelt att få tag på reservdelar...

TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).