Motorsåg och handhållet

Gammal stihl ms 170 dör vid gaspådrag

20 inlägg 4760 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Gammal stihl ms 170 dör vid gaspådrag

CG Frank  
#749204
Vante skrev:Låter inte rätt reagerar den inte på skruva L skruven hål bensin slang i tanken hög fart H fungerar ju vid 2/3 och fullt men samverka med L är den för mycket uppe så går sågen hårt tomgång kräver varv hålla sig i gång luft bensin blandning tar utrume blir kompslag går chockad till varm och den varierar liggande stående varv och vid mager vill den tveka varva upp och också variera liggande stånde många missar att Soma in samspelet H och L sedan skall alla filter vara rena rätt tändstift blir godtagbart men lite off optimalt svår startad och full gas effekt endast 1/3 full ax seg mager eller rusande tomgång kall såg fet L skruvs förhållande var inte lätt komma underfund med funktioner av förgasaren.



På min MS170 2-Mix finns bara skruven LG
Får väl riva förgasaren och kolla filter, även se över bensinslang. 👍

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Gammal stihl ms 170 dör vid gaspådrag

PeterJS  
#749288 Hej jag tror att det är två spjäll i förgasaren om inte det övre spjället för friskluft inte stänger när gasen släpps så fungerar sågen bara med gaspådrag ta av luftfiltret och titta på detta men det kan även vara annat fel. Mvh. Peter.

Användarvisningsbild

Re: Gammal stihl ms 170 dör vid gaspådrag

paavo25  
#753894 Via Google kom jag hit.

Shindaiwa med walbro, 2 årsen syl och kolv bytt. Ifjol förgasare varit hos figtig montör. Bara kört orangea färdig mix.

Den starttar varvar friskt, normalt. Men tomgång, lite putter och dör.

T skruven rejält. Men nej, först rejäl gaspådrag?

Förra söndag, läkte den bensin. I skogen hade jag den isär och bensinslangens genofart till tanken, knölen på slangen kommit av. Med knipex linjetång fick jag dit den, och den fungerade normalt.

Närvfel, prosessorn många fel nu sen sågen ännu till!

Användarvisningsbild

Re: Gammal stihl ms 170 dör vid gaspådrag

paavo25  
#754023 Vill ingen gissa vad den skulle felas?

Föreslagits gles kolv, men den har kraft och accelererar fint.

Bensinslang, läckage,

Röra på L skruven, dom är ju plomberade.

Om man med nära att den stannar räddar den med gaspåslag, lite vill den säga boo, innan den glatt, som normalt tar varv. Gles, då borde där ju ej vara kraft heller?

Användarvisningsbild

Re: Gammal stihl ms 170 dör vid gaspådrag

paavo25  
#754046 Sökte efter ställ skruvmejseln, D formad, hittade massvis annat, men kvart ett håll, halft åt andra, sedan kvart till baka igång. Fick den värmd med gas serjerier. Sedan pröva jag, utan gas, den hålls igång! Höga varvtal, men de var enkelt.

Så enkelt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).