Motorsåg och handhållet

sliten cylinder på husqvarna 244 rx röjsåg

3 inlägg 1788 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

sliten cylinder på husqvarna 244 rx röjsåg

Pster  
#747533 Hej, jag har en fråga till er. Nyligen har jag köpt mig en begagnad husqvarna 244 rx. Efter en tid började den tappa kompression, så jag bestämde mig för att ta isär den. Därefter, efter demontering har jag hittat orsaken till problemet - motorns cylinder är utsliten. Igår började jag leta efter reservcylinder, men hittills kan jag inte hitta någon original. Här är min fråga: känner du till webbplatser där jag kan köpa en originaldel, eller liknande del från en annan husqvarna-maskin, som har samma motor? Om det inte finns någon möjlighet att köpa originaldel, kanske du vet några välgjorda reservdelar till min husqvarna?
Skål, Peter.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: sliten cylinder på husqvarna 244 rx röjsåg

Vante  
#747816 Om det är modell 1. 1984 av 244RX med wallbro WT 17 så är compl nummer för cylinder kolv med packningar 501 66 13-71
Jo en sak som nöts på den röjaren är gavel böstning för gas vajer stag 502 06 36-01 och ljudämpare och skruvarna och slungkoppling och gumikudar och selkrok och röjarögla och röjarklingor min borde va total slut men går ännu gör jobbet som röjsåg med de utbyte på slit delar konstigt nog.

Avatar Fallback

Re: sliten cylinder på husqvarna 244 rx röjsåg

Hepo  
#748290 Hej 444 motorsåg har samma cylinder å kolv rätta mig om jag har fel.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).