Motorsåg och handhållet

Tias motorsågar

99 inlägg 11722 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Tias motorsågar

Tias BM  
#746068
Hepo skrev:
Tias BM skrev:Trädet är borta! Och jag tycker det är mer vårat än kommunens? Svårt att se gränsen bra i mörkret!

Hej tror du att kommunen har fällt ner ditt träd om man tittar på å gränsen å den går rak fram så ser det ut som trädet är mer på vänstra sidan antar att det är på din sida?

Just precis jag åt vän kommun åt hög! Och det gränsar mot skog!

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Tias motorsågar

Tias BM  
#748544
Mange skrev:HVA lilla fäste. Champion CJ7Y sätter jag i dem.
Inga dumma såg alls. Du blir nog förvånad när du sätter den i stocken.
Har du nummer på den?

Har testat och kört sågen idag! 👍 Måste nog hålla med att du hade rätt! Var så den nästan blev en favorit!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tias motorsågar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#748562 Kör den lite mer ska du se...
Den växer i tycke!

Användarvisningsbild

Re: Tias motorsågar

Tias BM  
#752665 Fick problem med jonsered 2149w igår! Började vid kvistning att varva halv gas på tomgång och gick inte att justera ner! Tjuvlyft någonstans eller någon som vet vart man ska börja kolla?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tias motorsågar

Alex Strömberg  
#752680
Tias BM skrev:Fick problem med jonsered 2149w igår! Började vid kvistning att varva halv gas på tomgång och gick inte att justera ner! Tjuvlyft någonstans eller någon som vet vart man ska börja kolla?

Förmodligen tjuvluft. Kolla vevaxel tätningar och insug.

Användarvisningsbild

Re: Tias motorsågar

Tias BM  
#752741 Kan man kolla det på något lätt sätt? Bilar kan man ju testa med startgas men det ska man väl inte på 2-taktare?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tias motorsågar

Alex Strömberg  
#752742
Tias BM skrev:Kan man kolla det på något lätt sätt? Bilar kan man ju testa med startgas men det ska man väl inte på 2-taktare?

Bäst är att trycktesta men svårt om man inte har utrustning. Startgas kan gå, du får testa 😀

Användarvisningsbild

Re: Tias motorsågar

totte  
#752743 Du kan använda startgas. Spraya vid kopplingen och vid svänghjulet. Ändrar den gången är det troligen dålig tätning. Man skall däremot inte använda startgas för att kolla om den tänder, det gör man bäst med en tesked 2t-bensin på luftfiltret.

Användarvisningsbild

Re: Tias motorsågar

Tias BM  
#752753 Då ska jag testa det!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tias motorsågar

Tias BM  
#752836 Sprutar jag start gas på höger sida insugs, då stannar sågen! Något fel där kanske? Kan man få bort inslaget eller måste cylindern bort också?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tias motorsågar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#752887 Det går att pilla bort isuget ändå nen lättare o få rätt om du har cylinder av.

Användarvisningsbild

Re: Tias motorsågar

Tias BM  
#793718 Håller på med en jonsered raket! Tror jag den heter! Färgen har släppt i bensintanken! Tips på hur man blir av med det bäst?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tias motorsågar

Tias BM  
#793719 Kan vara en raket 60! Kan även vara en 621 efter lite titt på nätet!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tias motorsågar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#793729 Släng upp en bild o gärna nummer så ska vi nog reda ut vad det är.

Flagar det så ta lite diesel o buttrar o skaka lite då o då ett tag. Sjölj ur väl flagor brukar inte stära driften direkt. Men är ytan blottad oxiderar den fort om den inte mättas med nåt.

Användarvisningsbild

Re: Tias motorsågar

Tias BM  
#793753 Bild kommer nr finns inget om det inte sitter på konstig plats!

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).