Motorsåg och handhållet

Min nya stihl 362

37 inlägg 5704 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Min nya stihl 362

Klyv Bixby  
#745076 Gissar du har en 3/8 Rs helmejsel?? Den kedjan verkar klara mycke skit innan den är slö 😀 jag filar mina med 5,5mm nertill halva tanden sen 5,2mm sista biten, skär som smör smälter i solsken 👍

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Min nya stihl 362

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#745083 Stihls grova 3/8 rekommenderas ihop med 5,2mm fil från början till slut. Oregons och Husqvarna 3/8 har något högre profil och rekommenderas ihop med 5,5mm.

Användarvisningsbild

Re: Min nya stihl 362

Klyv Bixby  
#745087
busholle skrev:Stihls grova 3/8 rekommenderas ihop med 5,2mm fil från början till slut. Oregons och Husqvarna 3/8 har något högre profil och rekommenderas ihop med 5,5mm.


Japp jag vet men min ringa erfarenhet med den kedjan säger att den funkar bättre med 5,5 😇 . Vass som fan, håller skärpan länge, funkar även bra till klyvni g med justering av vinkeln, jag ser bara fördelar 👍

Avatar Fallback

Re: Min nya stihl 362

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#745091 Jo det verkar finnas många vägar till framgång. Jag kör Oregon LPX och filar med 5,2

Avatar Fallback

Re: Min nya stihl 362

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#745097
Klyv Bixby skrev:Gissar du har en 3/8 Rs helmejsel?? Den kedjan verkar klara mycke skit innan den är slö 😀 jag filar mina med 5,5mm nertill halva tanden sen 5,2mm sista biten, skär som smör smälter i solsken 👍


Så ho er bra den kjeda alltså, 3/8 Rapid Super? Har sett at ein del har foretrekt Oregon og Husqvarna C85 før stihl sitt allternativ. Før eller seinare må eg vel ha ei større sag og då er stihl 400 eit allternativ og den kjem vel med 3/8 rapid super kjede.

Användarvisningsbild

Re: Min nya stihl 362

Klyv Bixby  
#745101 Ja jag gillar den iaf. Ja, tror alla stihl från 60cc kommer med Rapid Super

Avatar Fallback

Re: Min nya stihl 362

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#745127 Bra du er fornøgd, men når eg tenke meg om er det veldig lett og kjøra .325 og på stihl 400 dersom ein vil prøva seg litt fram. Stihl har vel framleis eit 9 tanns .325 drev så då treng ein berre eit .325 sverd med 3003 innfesting samt ei kjeda, men ho går vel kanskje best med 3/8.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).