Motorsåg och handhållet

Problem med Husqvarna 262 xpg

5 inlägg 3946 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Problem med Husqvarna 262 xpg

Jacky  
#3215 Hej!
Är det någon som vet vad det kan vara för fel på min Husqvarna 262 xpg? Den startar som den ska, men stannar efter några sekunder på tomgång och även vid fullgas. 😡 Har tittat på cylindern och kolven men inte hittat någon repa. :? Tändstift är nytt och ger ingen skillnad. Tänddelarna ser ut att vara ok utan yttre åkommor. Sågen gick bra senast jag högg i februari och sedan dess har den fått stå :roll:
Tacksam för svar :D !
Jacky

P:s Tack för ett bra forum med mycket läsvärda tips :D



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3219 Om den förblir dör en stund efter den stannat låter det som en kortis i tänd modulen........

Nästa gång den stannar, häv i lite eter eller soppa i den o se om den tänder.
Gör den det så är det billigare problem i bränsle systemet..

Avatar Fallback
Jacky  
#3228 Hej igen och tack för tipset! :D
Jag provade att hälla i lite mer bensin och motorn startade igen som vanligt, men efter att motorn har stannat är den svårstartad :( Provade med att öppna upp tanklocket på bensin och oljetanken och lufta lite till följd att sågen startade som vanligt?
Kan det vara så att motorn tjuvdrar luft mellan cylinderfotspackningen eller packningen mellan vevhushalvorna? eller finns det andra ställen?

   TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3234 Skulle tro att du har problem med ventilationen i tanken av vad du beskriver.

Slå i lite bensin i tanken så pass att du kan starta den med locket öppet eller ertsatt med en trasa eller nåt.
Tänk på att det är brandfarligt o starta den utom hus, dock ej i en pöl med bensin...

Får du samma fenomen ändå har jag fel.

Drar den tjuvluft genom vevhus halvorna borde den göra det alltid.
Cylinderfots packningen kan läcka, men då startar de inte lätt eller alls...

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3235 Tank ventilationen sitter på vänster sida av tanken under motorn, på högsta punkten. En gummitut in i tanken med filt i ändan på utsidan..

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).