Mange skrev:Jag vet flera som expeimenterar med detta pÄ olika sÀtt utan större framgÄng.
SpjÀllaxelgivare finns pÄ AT systemet.
SjÀlva hjÀrnan och minnet sitter i tÀndning och det funkar som de andra med adaptiv tÀndning.
346 har inte det pÄ nÄn sÄ vitt jag vet.
Inte nÄn sÄg utan Xtorq heller för den delen.
Dolmar 5000 serien hade det. Dock inte sÄ man kan koppla upp den.
knaggen skrev:Mange skrev:Jag vet flera som expeimenterar med detta pÄ olika sÀtt utan större framgÄng.
SjÀlva hjÀrnan och minnet sitter i tÀndning och det funkar som de andra med adaptiv tÀndning.
var sitter spjÀlaxelgivaren och dÄ borde den vara mekanisksom en volym pot har tittat pÄ en 545 och hittar inget dÀr som skulle kunna vara en spjÀlaxelgivare. För dom flesta kablar gÄr till pumpmembranet och magnetventilen.
Mange skrev:knaggen skrev:Mange skrev:Jag vet flera som expeimenterar med detta pÄ olika sÀtt utan större framgÄng.
var sitter spjÀlaxelgivaren och dÄ borde den vara mekanisksom en volym pot har tittat pÄ en 545 och hittar inget dÀr som skulle kunna vara en spjÀlaxelgivare. För dom flesta kablar gÄr till pumpmembranet och magnetventilen.
Sitter pÄ huset om jag fattat det rÀtt. Jag Àr inte sÄ duktig pÄ dessa, hÄller mig ifrÄn dem sÄ gott det gÄr.
Lite lÀsning och bilder frÄn AT's gryning: http://www.chainsawcollectors.se/phpbb3 ... =9&t=17587
hva555 skrev:Jag tror alltsÄ att den vita prylen pÄ min bild Àr just spjÀllÀget. Det kanske gÄr att fixa sportlÀge som pÄ bilar. Fast toppeffekt blir ju samma men kÀnslan!!