Motorsåg och handhållet

Insug HVA346

32 inlägg 3292 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Insug HVA346

Heavy_D  
#736913 Förutom att tomgången ändrar sig när sågen blir varm så går den toppen fint. Så det enda bekymret är just att tomgången ökar något när den blir varm. Inget oroligt så det "fladdrar". Varken varm som kall.
Har kört en del såg genom åren, så justering och så klarar jag hyggligt om jag får säga det själv. "Mekandet" med just motorsåg har det som sagt dock varit värre med.
Man lär så länge man lever, är toppen med responsen som kommer här i tråden. Suger åt mig så mycket kunskap jag bara kan. 🙂

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Insug HVA346

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#736921 Det är bra. En förutsättning för att man ska tycka det är kul att skruva är o lära sig.
Att va lite tjurig o inte ge sig är oxå bra.
Att nöja sig är lite o lägga locket på inlärning.

Användarvisningsbild

Re: Insug HVA346

Heavy_D  
#736949 Hittade en starkt misstänk iaf.

   TS
Avatar Fallback

Re: Insug HVA346

Hepo  
#736950 Hej hål i insugs gummit? bara å byta ja då är det den orsaken bara hoppas vi.

Användarvisningsbild

Re: Insug HVA346

Williamm  
#736954
Heavy_D skrev:Hittade en starkt misstänk iaf.

Där är det nog. Var försiktig när du sätter tillbaka det så den nya inte går av. Det hände mig.

Användarvisningsbild

Re: Insug HVA346

Heavy_D  
#736957 Det momentet gick fint @William. Har haft full fokus här. Så sågen har varit isär och är ihop igen. Startar och går.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Insug HVA346

Heavy_D  
#736958
Mange skrev:När du bytte membran, kollades och justerades bränslenålen då?


När jag fick isär förgasaren så hängde jag nog inte riktigt med på justeringen du talade om här?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Insug HVA346

Williamm  
#736959
Heavy_D skrev:Det momentet gick fint @William. Har haft full fokus här. Så sågen har varit isär och är ihop igen. Startar och går.

Bra! Grattis!

Användarvisningsbild

Re: Insug HVA346

Heavy_D  
#736960 Tackar. 🙂

   TS
Användarvisningsbild

Re: Insug HVA346

Heavy_D  
#790493 Hur gick det då? Det blev ingen ordning på sågen iaf.
Så nu har jag även bytt förgasare och packboxar. Detta har inte heller gett tillfredsställande resultat. På bilden är ett litet område med kraftigare korrosion, kan det vara boven? Är väl 2-3mm djupt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Insug HVA346

Williamm  
#790495
Heavy_D skrev:Hur gick det då? Det blev ingen ordning på sågen iaf.
Så nu har jag även bytt förgasare och packboxar. Detta har inte heller gett tillfredsställande resultat. På bilden är ett litet område med kraftigare korrosion, kan det vara boven? Är väl 2-3mm djupt.

Kan vara. Men kan också vara insuget igen. Har fått göra om det tre gånger på en såg innan det blev tätt..
Brukar limma dem med hyolmar för säkerhets skull.

Användarvisningsbild

Re: Insug HVA346

Heavy_D  
#790510 Menar du att du fått byta isugsrör 3ggr eller bara plockat isär och monterat ihop igen?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Insug HVA346

Williamm  
#790512
Heavy_D skrev:Menar du att du fått byta insugsrör 3ggr eller bara plockat isär och monterat ihop igen?

Ta isär och sätta ihop med nytt lim.

Användarvisningsbild

Re: Insug HVA346

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#790514 Det är oftast inte limmet eller insuget som gör nytta utan monteringen i sig självt.
Det krävs otäckt lite för det ska bli otätt.

Avatar Fallback

Re: Insug HVA346

Hepo  
#790522 Hej spraya rostolja runt insuget och där vid korrosionen ändrar sågen gong då läcker det där.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).