Peter F skrev:Tror du verkligen det?
Jag fick med mig den förra förgasaren så jag vet att de försökt med en annan förgasare.
Den är svag och varvet går snabbt ned till bludder-varvet då jag belastar den.
Jag har en endoskop-kamera som jag tänkte kika på insidan av cylinder via tändstiftshålet ...
Peter F skrev:Jag har en endoskop-kamera som jag tänkte kika på insidan av cylinder via tändstiftshålet ...
johan eriksson skrev:Peter F skrev:Jag har en endoskop-kamera som jag tänkte kika på insidan av cylinder via tändstiftshålet ...
Lossa dämparen istället, då ser du betydligt bättre vad som hänt.
anersimyra skrev:Sågar med det äldre m-tronic startas i kallstartsläge och körs därefter i detta läge under 90 sekunder varefter kalibreringen är klar. Med det nyare systemet så körs sågen under 30 sekunder i kallstartsläget och därefter med full gas tills sågen börjar varva ur vilket indikerar att systemet är återställt.
Jrp skrev:Har också en krånglande ms261c den har inte autotune utan gamla vanliga justerskruvar vet inte exakt årsmodell men sett med och utan. Min far har två 261c även de med justerskruvar hans sågar fungerar dock bra.
Problemet med min är att den bluddrar och varvar inte ur är svag. Har bytt membran (pirat) blev dock inte bättre. har löst det med att använda min 201 med 14" istället.
knaggen skrev:anersimyra skrev:Sågar med det äldre m-tronic startas i kallstartsläge och körs därefter i detta läge under 90 sekunder varefter kalibreringen är klar. Med det nyare systemet så körs sågen under 30 sekunder i kallstartsläget och därefter med full gas tills sågen börjar varva ur vilket indikerar att systemet är återställt.
Vill du ha ett cykelstyre. För det du beskriver finns inte i sthils tekniska manual.Bara för att göra det lite enklare för dig och ditt tekniska kunnande så lägger jag upp en liten bild på hur det går till .