Motorsåg och handhållet

Varför säljer granngården stihl?

19 inlägg 3120 visningar 4 följer Svara, dela mm...   

Re: Varför säljer granngården stihl?

r93  
Mange skrev:Ytterst få som får grejer lika snabbt som åtf vid beställning om inte nån åtf har det på lager.
Privat kan man inte beställa från tillverkare
Knappt som åtf heller då det ofta är en distrobutör mellan.

Nej det är sant, men jag har ett exempel på mitt arbete, vi har avtal med en lokal låsfirma, tyvärr hade aldrig denna låsfirma något på hyllan när det krisade, utan "du har den imorgon" detta gällde de simplaste delar.

Vi tröttnade och lyckades skriva avtal med en grossist, beställer jag innan 16:30 så ligger det utanför dörren 10:30 dagen efter, dock handlar vi för miljonbelopp per år, då är det lättare att skriva avtal det ska man komma ihåg, men nonchalansen från låsfirman var droppen.

Husqvarna motorsågar

jannee  
#729816 Vilka är beredda att betala 20 eller 30 % mer än nätpriset?
Det är ungefär kostnaden för att ha ett fullskaligt lager.
Inte ens Däckias verkstäder har någon stor sortering hemma.
Oftast får du beställa tid, kan ta upp till en vecka innan du får skifta dina däck.
Inte undra på att man då köper på nätet (Skruvat) till 20 - 30 % billigare än Däckias priser.
Finns alltid någon som senare skiftar och balanserar för en 100 lapp/däck.
Däckia däremot kan kräva något mellan 3 till 500/hjul för internetdäck.
Vissa verkstäder prisar bort sig själva.
Samma gäller vid inköp av spis/diskmaskin/tvättmaskin/torktumlare/kylskåp/frys.
Inte ens Elgiganten kan konkurrera mot nätpriserna
När det gäller rena verkstadsarbeten håller nysvenskarna inte sällan bra pris.
En del gör bra jobb, medans andra mindre bra, m.a.o. exakt likadant som märkesverkstäderna gör. :((

Användarvisningsbild

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#729856 Jag är inte gratis att handla hos. Jag har massor med grejer hemma och det är inte gratis.
Men de som hellre vill spara en tjuga, kan vänta o har nöje i att fixa fram grejer får gärna göra det för min del.
Jag skickar inte gärna utan lägger krutet på de som kommer hit.
Jag har en bänk här till de som vill göra det själv. Har inget emot sällskapet alls.
Vill de lära sig, visar jag. Finns intresset ska det uppmuntras.
Alla är olika och vill ha det olikt. Det vill till om det ska finnas nåt för alla.

Att handla på internet är nog bra ibland men inte när det krånglar. Det är svårt att få till hjälp.

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Skogsola skrev:Det finns en anledning till att Husqvarna bara låter professionella handlare sälja deras grejor.

Det finns undantag där med, jag har i många år åkt 2,5 mil istället för 2,5 km. Och nu är den närmsta 1 mil bort med.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).